Megbukott egy újabb mágneses készülék

Család, Eltűnhetnek a termékbemutatók hiénái
Vágólapra másolva!
Nem volt gyógyító hatása a BNM pulzáló mágnesterápiás készüléknek, amit termékbemutatókon népszerűsítettek. A Varosetta Kft. azonnali döntésre is kényszerítette a fogyasztókat az árubemutatókon elérhető árkedvezményt hangsúlyozva. A Gazdasági Versenyhivatal a 6,2 milió forintra bírságolta a céget.
Vágólapra másolva!

A Varosetta 2012 novemberétől 2013 márciusáig tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert a termékbemutatókon elmondott tájékoztatásai több szempontból is jogsértő volt – írta a GVH.

A pulzáló készülékért majdnem 1 millió forintot kértek Thinkstock

A cég valótlanul állította, hogy a BNM pulzáló mágnesterápiás készülék, alkalmas betegségek, illetve az emberi szervezet működési zavarai vagy rendellenességei gyógyítására. A GVH szerint csak a termékbemutató ideje alatt és bizonyos feltételek mellett volt elérhető a termék kedvező áron, amivel a fogyasztót azonnali döntéshozatalra késztették, megfosztva őt a tájékozott döntéshez szükséges időtől és alkalomtól. A versenyhivatal szerint

az akciós ár sem volt akciós,

mivel a cég 990 ezer forintnál többért sosem kínálta a termékét.

Súlyosító körülmények:

  • a készülék az egészség megőrzésével, helyreállításával kapcsolatos bizalmi jellegű termék;
  • a termék fogyasztói ára rendkívül magas, így a termék megvásárlása jelentős beruházásnak tekinthető;
  • a megcélzott fogyasztói kör jelentős része – az egészségügyi problémákkal küzdő, és ebből adódóan a hasonló magatartásokra fokozottan érzékeny, döntési folyamatukban sérülékenyebb fogyasztók – fokozottan kiszolgáltatott.