Zsinórban buktatták meg a Uber-sofőröket a NAV-os utasok

Über Taxi
--FILE--A Chinese mobile phone user looks at a logo of taxi-hailing app Uber on his smartphone in Shaoyang city, central China's Hunan province, 19 March 2015. An early investor in Chinese carpooling app Dida Pinche said he has held talks with US ride-hailing app Uber Technologies Inc to help grow Dida in a market 99 percent controlled by Didi Dache and Kuaidi Dache. Andy Zhang, chief financial officer of Dida investor Bitauto Holdings Ltd, told Reuters late last week that he met with Uber Chief Executive Officer Travis Kalanick in Beijing to discuss possible investment or tie-ups. A spokeswoman for Uber declined to comment on the matter. Investing in Dida could give Uber a second avenue into a rapidly growing Chinese market for mobile ride-hailing services. A tie-up would also help it dent the near monopoly of Didi and Kuaidi, which last month announced a $6 billion merger. Ridesharing apps have had a troubled start to life, with regulators in Beijing and other cities across the world banning apps that earn revenue from drivers who do not hold commercial licences. That has not stopped them attracting huge investment from Internet giants such as Tencent Holdings Ltd and Alibaba Group Holding Ltd. Dida does not collect revenue - unlike Didi, Kuaidi and Uber - though it aims to monetise its app eventually. At present, it matches drivers and passengers who contribute toward fuel and parking, for instance, making costs roughly half that of a taxi. Dida CEO George Song declined to comment on talks with potential partners, but said Dida is seeking a third round of investment. It raised $10 million in its first round and earlier this year closed a second, led by car sales platform Bitauto.
Vágólapra másolva!
Lezárult az Uber taxis cég sofőrjeit érintő első ellenőrzési sorozat a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál, és az összes vizsgált Uber-sofőr fennakadt a rostán - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium.
Vágólapra másolva!

A nemzetgazdasági tárca vezetőjének kérésére indított első Uber-ellenőrzési sorozat keretében a NAV ellenőrei májusban "próbavásárlásokat" végeztek, igénybe vették az Uber-sofőrök szolgáltatását. A revizorok jegyzőkönyveikben csak szabálytalanságot rögzítettek. Annak ellenére, hogy gyakorlatilag "üzletvitelszerűen" taxiztak, egyetlen sofőrnek sem volt adószáma, és egyetlen sofőr sem adott számlát. A gépkocsikban se taxaméter, se számla-, se nyugtatömb nem volt. A revizorok azt is megállapították, hogy sem taxi engedéllyel, sem alkalmassági vizsgával nem rendelkeztek az Uberrel szerződött sofőrök.

Csak szabályosan! Forrás: Imaginechina/Lv Jianshe

200 ezres bírságra számíthatnak

A NAV a próbavásárlásokon "megbukott" sofőrök terhére akár 200 ezer forintos mulasztási bírságot is kiszabhat. Ezek az eljárások jelenleg folyamatban vannak. Azonban a NAV itt nem áll meg: minden egyes Uber-sofőr további ellenőrzésre számíthat, írta a minisztérium. A gazdasági tárca célja az, hogy -

a költségvetést megcsapoló, az utasok biztonságára fittyet hányó

- Uber-hálózatot üzemszerűen működtető cég tartsa be a szabályokat. Ennek érdekében a minisztérium minden lehetséges eszközzel fel fog lépni - hangsúlyozták.

Vizsgálják az egész céget

A Nemzetgazdasági Minisztérium április 30-án közölte az MTI-vel, hogy Varga Mihály miniszter utasítására adóhivatali vizsgálat indult az Uber taxicég ellen, amely érdemi adófizetés és sok esetben a taxizáshoz szükséges szakmai feltételek teljesítése nélkül végzi tevékenységét. Az NGM hangsúlyozta, hogy a tárca a vizsgálattal a piaci verseny megóvását, valamint az adózó és a vonatkozó szabályokat betartó taxisok védelmét akarja biztosítani.

Érdemi adófizetés nélkül

A Hollandiában bejegyzett Uber International Holding B. V. gyakorlatilag internet-alapú diszpécser szolgáltatást nyújt a magyar "sofőrök" és utasok számára, jutalékért, és miután nem rendelkezik magyarországi telephellyel, itthon nem fizet adót, a leányvállalataként működő Uber Hungary Kft. is érdemi adófizetés nélkül végzi tevékenységét. Az Uber rendszerébe bekapcsolódott magyar sofőröknek - tekintettel arra, hogy Magyarországon végeznek üzletszerű tevékenységet - az általuk szerzett jövedelem után adózniuk kell - hívta fel a figyelmet az NGM.