A boltzárat a kártyatársaság is megérzi

bankkártya, fiatal, fiatalok
Close-up of credit cards
Vágólapra másolva!
Éppen feleannyit vásárolunk bankkártyánkkal vasárnap, mint a kötelező zárva tartás előtt. Viszont vasárnaponként a webáruházakban többet költünk.
Vágólapra másolva!

A Mastercard kimutatása szerint vásárlási szokásaink a hét többi napján is megváltoztak. A csütörtök lett az egyik új bevásárló nap – Mastercard szerint is. A NAV adatai szerint jelentősen nőtt az üzletek bevétele csütörtökön és pénteken a vasárnapi boltzár miatt, a vasárnap is nyitva tartó kis családi üzletek pedig sokat nyertek március 15-e óta.

A kártyahasználat vasárnap felére esett Forrás: PhotoAlto/Gabriel Sanchez

A kártyatársaság a vasárnapi boltbezárás bevezetését megelőző két hónap napi bankkártyás tranzakcióinak számát és értékét hasonlította össze az azt követő két hónap adataival.

A vasárnap betett a Mastercardnak is

A számok azt mutatják, hogy

vasárnap felére csökkent a bankkártyás vásárlások száma.

Jóllehet a törvény bevezetése előtt is a vasárnap volt az egyik leggyengébb nap vásárlási szempontból, az új szabályozásnak betudhatóan ezen a napon negyedannyi kártyás művelet van, mint a hét legnagyobb forgalmú napján, azaz szombaton.

Ami a többi napot illeti: a bankkártyás vásárlások száma 11 százalékkal, értéke pedig átlagosan 20 százalékkal nőtt a hét további hat napján.

– írta a Mastercard.

Csütörtök lett a vasárnap

A tranzakciók száma legnagyobb mértékben a csütörtöki napon nőtt, akkor 19 százalékkal, szerdán 13 százalékkal, szombaton pedig 12 százalékkal költünk többet.

A statisztikából az is kiderül, hogy a vasárnapi zárva tartás nem vetette vissza a kártyás fizetések népszerűségének növekedését.

A kártyás vásárlások száma a vizsgált 4 hónapban 5 százalékkal nőtt Magyarországon.

“Számunkra fontos tény, hogy a vasárnapi zárva tartás nem volt negatív befolyással az elektronikus fizetések népszerűségének növekedésére, és egyre többen választják a plasztikot a korszerűtlen készpénz helyett -mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

A Mastercard e-kereskedelemmel kapcsolatos statisztikái azt mutatják, hogy a vasárnapi zárva tartás az internetes vásárlási szokásokra is hatással volt. Szombaton több mint 20 százalékkal esett vissza az online bankkártyás tranzakciók száma, vasárnap viszont 6 százalékkal nőtt.