Közel nettó 220 milliárd forintnyi becsült összértékű vasúti és közúti beruházás kivitelezési közbeszerzési kiírásai jelennek meg a következő napokban, közölte október 26-án, hétfőn a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.
Az 52 kilométeren, Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy között folytatódó felújítással
2018-ig a teljes balatonparti vasút 21. századi, utasbarát vonallá válik,
ígéri a tárca. Balatonszemes után két kilométeren új második vágány, Fonyód és Bélatelep között egy szakaszon hullámtörő épül a vonatforgalom zavartalanságáért. Összesen mintegy 15 kilométer hosszban zajárnyékoló fal, 32 kilométer hosszban rugalmas sínágyazat telepítése csökkenti a tóparti városok, falvak zajterhelését. A tervek szerint a balatonmáriafürdői Őrház utcánál új megállóhely létesül. A Kelenföld-Tárnok-Székesfehérvár vasútvonal, a fehérvári vasútállomás és a Lepsény-Szántód-Kőröshegy szakasz már megtörtént vagy folyamatban lévő korszerűsítésével a korábbiakhoz képest 45 perccel csökkenhet a menetidő Keszthelyig.
Az esztergomi vasútvonal villamosításához a szolgáltatási színvonalat emelő kiegészítő munkák kapcsolódnak.
Esztergom állomás épülete és előtere megújul,
kényelmes és gyors átszállási lehetőséget biztosítva mellé helyezik át a buszállomást. Dorogon autóbuszos átszállási pont épül ki. A várhatóan a 2017-es iskolakezdésre lezáruló munkálatok nem járnak a korábbiakhoz hasonló, jelentős vágányzárakkal. A beruházásnak köszönhetően a már felújított vasúti pályán korszerű elővárosi motorvonatok szállítják majd az utasokat.
A 20,5 kilométer hosszú Kelenföld-Százhalombatta szakaszon 120 km/h sebességre és 225 kN tengelyterhelésre épül át a vasúti pálya, a felsővezeték-rendszer teljes egészében megújul. Az állomásokon 55 centiméter magas peronok, aluljárók, liftek, perontetők készülnek korszerű térvilágítással, P+R parkolókat és kerékpártárolókat is kialakítanak. A teljes egészében 2020-ig befejeződő fejlesztéshez
Magyarország az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) forrásaiból nyert el támogatást.
Két ütemben, mintegy 25,6 kilométer hosszban, 2x2 forgalmi sávos autópályaként folytatódik az M35 Debrecen és Berettyóújfalu között. A projekthez kapcsolódik a debreceni repülőteret a sztrádába bekötő, mintegy 5,3 kilométer hosszú, 2x1 forgalmi sávos 481. számú főút megvalósítása is. Az M4 Berettyóújfalu-Nagykereki szakaszának párhuzamosan zajló kivitelezésével még ebben a ciklusban
létrejön a gyorsforgalmi összeköttetés Debrecen és az országhatár között.
A tranzitforgalom jelentős részét az újonnan megépülő szakaszok vezetik el nyugati irányban az M3 és M1 autópályák felé. A beruházással így nemcsak Hajdú-Bihar megye déli részének megközelíthetősége javul, hanem a térség településeinek terhelése is csökken.
Az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program támogatásával jövőre megkezdődik az M30 autóút Tornyosnémeti-országhatár közötti szakaszának építése is. Az M85 átfogó fejlesztése a Csorna elkerülő II. ütemével folytatódik. A 21. sz. főút három szakaszát közel 15 kilométeren 2x2 sávos kiemelt főúttá építik át külön-szintű forgalmi csomópontokkal, turbó körforgalmakkal Heves és Nógrád megyében.