Németország
21:002024. június 14.
Skócia
Magyarország
15:002024. június 15.
Svájc

Ha ma csak egy startupos paródiát olvas el, ez legyen az

babzsák, startup
Minden startuposdi elengedhetetlen kelléke
Vágólapra másolva!
Hogyan szereztem a Product Hunt segítségével 12 989 483 288+ valódi feliratkozót és generáltam 220k+-os eladást kevesebb mint 20 perc alatt anélkül, hogy egyetlen sort is programoztam volna, továbbá hogyan vontam le 5+ startupos tanulságot abból, amilyen hibákat  termékmenedzserként a Meerkaton 2016-ban elkövettem.[*** Update: úgy döntöttem, ez a blogposzt akkora forgalmat generált, hogy monetizálom a felhasználói bázist. Így most elkezdek 3-4 mondatonként beleilleszteni szponzorált tartalmat. Köszönettel Matt, Ennek a Cikknek az Alapítója ***]
Vágólapra másolva!

Az ötlet

Lepillantottam az Apple SmartWatchomra: délután 3:32-t mutatott, mármint a PST zónában, mert hiszen a Szilícium-völgyben tartózkodom.

Ekkor ez jutott eszembe: vajon mit csinálhatnék a következő 20 percben, amiben hatalmas a ROI, és ami rengeteget hoz mindenkinek körülöttem, de úgy, hogy közben nem nyomaszt holmi KPI és API és PHP és egy rendes állás.

Ekkor, mint a villám, belém csapott: részt veszek egy hihetetlenül sikeres programozó hacathonon a menő, szilícium-völgyi retropecómban 7 olyan sorozatvállalkozóval együtt, mint amilyen én is vagyok.

Előkaptam a Moleskine füzetemet, és beletúrtam a legutóbbi ötletemért:

"Startupos/vállalkozói ötletek

Kéne egy lista 1000+ ingyenes eszközt és forrást használó 300+ hírlevélkurátor nevéből startupoknak/vállalkozóknak, akik a 2016-ban a Meerkaton használatos marketinges kézikönyvek dizájnját automatizáló termékeket fejlesztenek."

Minden startuposdi elengedhetetlen kelléke Forrás: Origo

A név

Mielőtt ezt mind egybehackeltem volna, kellett egy név. Elolvastam 83 cikket, amit a Pocketen tettem félre későbbre, amikor majd ihletre lesz szükségem. De valamiért az olyanoktól, mint „17 és fél módszer arra, hogy reggelente pörögj, mint a motolla” csak nem ugrott be egyetlen startupnév sem.

Így hát döntöttem magamba a kávét és gondolkoztam. Valami egyszerűt akartam. Olyat, ami az emberek fejébe fér. Olyat, aminek semmi köze magához a termékhez, de ahhoz rengeteg, hogy mennyire kúlság az egész.

És ekkor bumm:

WATER.

Majdnem mindenki tudja, mi az a víz. És egyetlen szó az egész. Hibátlan.

Ám kisvártatva ráébredtem, a water szóban messze túl sok a magánhangzó, viszont rémisztően kevés az r.

És ekkor bumm:

Watrrr.

Az MVP

Most, hogy megtaláltam a legjobb startupnevet, rájöttem, a munka oroszlánrésze el is van végezve. Nem maradt más dolgom, mint megvenni a domainnevet és elemailezni néhány barátomnak a hírt:

„Szia!

Csak szeretnélek tájékoztatni, hogy elindult a Watrrr (http://watrrr.com/)! Rengeteg iszonyúan izgalmas dolgot tud, viszont vizuálisan iszonyúan minimalista, teljesen olyan, mintha nem tudna semmit, de biztosíthatlak, 1000+ dolgot tud. Ha van kedved, kérlek, oszd meg Facebookon és Twitteren és Pinteresten és Vine-on és LinkedInen és Snapchaten és Rapchaten és a Quorán, meg Meerkaton.

Örülnék, ha adnál feedbacket, persze csak miután megosztottad, oké?

Vszg fent vagyunk a Product Hunton is :)

Üdv,

Matt

A Watrrr társalapítója”

Az eredmények

A következő 72 óra valóságos téboly volt:

Watrrr-t rengetegen posztolták Twitteren, kapott retweeteket is, meg említést meg re-említést. Ebből rengeteg UV és valamilyen V jött, aminek eredményeként lett 12 989 483 288+ feliratkozóm.

Amit Ebből Megtanultam

Szédületes tapasztalatra tettem szert, a Watrrr nem csak sok pénzt és hatalmas sikert és rengeteg új barátot hozott, hanem arra is megtanított, hogyan kell startupos vállalkozónak lenni….....

Első tanulság: vállalkozói környezet = emberek

A pingpongasztalokkal meg a babzsákfotelekkel csak valameddig lehet eljutni. A valódi startupos környezethez valódi emberekre van szükség. Az nem megy, hogy vesz az ember pingpongasztalt meg néhány kúlság széket. Igazi humanoidok is kellenek. Az asztali tenisz és a kényelmes ülőalkalmatosság önmagában túl karcsú.

Második tanulság: számít a hogyan

Remek, ha az embernek vannak ötletei. Hiszen ezt mindenki elmondhatja magáról. Ha azonban nem vitelezzük ki, az ötletből még nem lesz startup. Vagy te azt hiszed, az Uber attól lett az Uber, hogy az egyik társalapító így szólt a másik társalapítóhoz, „Itt egy szuper ötlet, az Uber”? Hát nem. Hanem fogták és megcsinálták az Ubert. Ettől van, hogy most már létezik az Uber.

Harmadik tanulság: bukj bele, bukj bele jó sokszor

Belebukni tök jó. Minél többször buksz bele valamibe, annál többen fogják tudni, hogy sorozatvállalkozó vagy, aki startupokkal foglalkozik. És akkor írhatsz remek blogposztokat a Mediumra, és így leszel sikeres.

Negyedik tanulság: hagyd abba az egyetemet

Ha abbahagyod az egyetemet, mindenki tudni fogja, hogy sorozatvállalkozó vagy, aki startupokkal foglalkozik. És akkor írhatsz remek blogposztokat a Mediumra, és így leszel sikeres.

Ötödik tanulság: csak amit szeretsz

Nézz meg egy raklapnyi motivációs videót, olvass el egy raklapnyi motivációs blogposztot, mert azokból megtudod, mit szeretsz. Ezután írj saját blogposztokat arról, hogy azzal foglalkozol, amit szeretsz. A Mediumra. És így leszel sikeres.

Írta, fejlesztette és kurálta Matt Sydeworks.

De azért vessetek egy pillantást a másik, kicsit igazibb projektemre is!

(A gyöngyszemet itt találtuk.)

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről