Itt az IKEA nagy dobása

IKEA, emotikon, emoji, applikáció
Ekkora az érzelem, és ennyi kifejezni
Vágólapra másolva!
Lehet hideglelést kapni az írott beszélgetéseket tarkító kis sárga fejektől, de tény, hogy semminek nem volt akkora hatása az sms-kultúrára, mint az emotikonoknak. Ez aztán szépen begyűrűzött az emailjeinkbe, a közösségi médiás profiljainkba, és minden lepötyögött mondatunkba. Mert egy szmájlival nem lehet mellélőni, érvelnek a szmájlipártiak. 
Vágólapra másolva!

Ha alig várjuk a szombati bulit, és túlpörgött üzenetekkel bombázzuk a barátainkat, akkor ezzel: „!!!!!!!!!!!!!!!!!!!4!!4!!!!” garantáltan elrémisztünk mindenkit, de bezzeg senki nem sokallja, ha körbeküldünk egy táncoló nyulat. Ha ki akarunk menekülni egy beszélgetésből, tüske és konfliktus nélkül tehetjük meg a béke jelével, míg ha ugyanezt verbalizáljuk, a legnagyobb óvatosság dacára is fennáll a sértés veszélye. Nem is beszélve arról, mekkora segítség az egyszerű szívecske azoknak, akik még mindig szemérmeskednek, amikor ki kell bökni az sz-szót, azt a bizonyosat.

Ekkora az érzelem, és ennyi kifejezni Forrás: ikea.com

Küldök egy szatyrot, mert fontos vagy

Ebbe állt bele vadonatúj alkalmazásával az IKEA. A 100 darabos emotikon-sorozat főszereplői az azonnal felismerhető, kultikus IKEA-cikkek. A kék szatyor, a pitypang lámpabúra, a húsgombóc, de megtaláljuk a Klippan kanapét és a Billy könyvespolcot is. A cél pedig, mint ebből a szokásosan szellemes videóból kiderül, a férfi-nő konfliktusok elsimítása.

Tehát sok ezer éve megy a rapli, de bármilyen veszekedést felold a száz IKEA ikon egyike! Egy szava sem lesz a mosogatásra annak, aki dühödt fújtatás helyett egy cuki edény formájában értesül a feladatról a telefonján.

Túl a kreatív marketingen

Mindezzel persze az IKEA nem lépte át a saját árnyékát, világéletében nagyban támaszkodott a képi nyelvre, gondoljunk csak arra, ahogy a bútorok összeállítását magyarázzák el a kis füzetek. De a Wired még azt is el tudja képzelni, hogy új trend hajnalához érkeztünk, a piktogram-marketing akár el is törölheti a hagyományos marketinget. A saját emotikon-fejlesztés szektorfüggetlennek tűnik. Épp úgy élhet a lehetőséggel egy szubkultúra – ezek itt leszbikus emotikonok –, egy márkaóriás – a negyvenedik évad kezdete alkalmából a Saturday Night Live-ot ugyancsak applikációval ünnepli az NBC –, és ugyan miért ne lovagolhatnák meg a hullámot a kisvállalatok. A piktogram felgyorsítja a kommunikációt, főként ha frappáns, ha azonnal leesik, ha jó nézegetni, ha beszédes, ha az érzelmeinkre hat, és a tetejébe a márkát erősíti.

Mint most az IKEA száz kis emojija.

Forrás: Wired.com