Vágólapra másolva!
Óvatosan a kuponos oldalakkal – hívja fel a vásárolók figyelmét a fogyasztóvédelem. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 19 vizsgált kuponos cégből 18-nál talált hiányosságokat.
Vágólapra másolva!

Fülöp Zsuzsa a fogyasztóvédelem szóvivője azt mondta: egyre többen élnek a kuponos oldalak nyújtotta kedvezményekkel, ezzel egyidejűleg a panaszok száma is megnőtt. A szóvivő az Origónak nem nevezett meg konkrét oldalakat. Fülöp Zsuzsa hozzátette: a hiányosságok kijavítására kérték a kuponos oldalakat, és ha nem tesznek eleget kötelezettségeiknek, akkor jogi útra terelik a dolgok. Az ügyek jogerőre emelkedéséig nincs lehetőség arra, hogy a cégneveket nyilvánosságra hozzák.

Vannak kockázatok

Az internetes vásárlás kényelmes, és a kedvezmények csábítóak, azonban kockázatuk is van, hiszen a vásárlás során a felek nincsenek jelen személyesen. Fülöp Zsuzsa arra is felhívja a figyelmet, hogy a termékeket a kuponos oldalak csak közvetítik, és nem értékesítik.

Szállást is lehet foglalni a kuponos oldalakon Forrás: Origo

14 napig vissza lehet vinni

Panaszkezelés miatt 9 honlapnál, vitarendezési mechanizmusok miatt 14 honlapnál, békéltetőtestülethez fordulás lehetősége miatt 15 honlapnál, szavatossági jogok miatt pedig 11 honlapnál találtak hiányosságokat. Az ellenállás és felmondása joga a kupon megvásárlásától számított 14 napon belül a fogyasztót megilleti. Az elállási/felmondási jogról a kuponos oldalon részletes tájékoztatást kell nyújtani - tette hozzá Fülöp Zsuzsa. A felügyelőségek megállapították, hogy 6 honlapnál a tájékoztatás teljes egészében hiányzott, 10 esetben a határidő feltüntetése maradt el, 13 vállalkozás pedig nem hívta fel a fogyasztó figyelmét arra, hogy elállás esetén 14 napon belül köteles visszafizetni a fogyasztó által kifizetett teljes vételárat.

Inkább a nagyoknál

A fogyasztóvédelmi hatóság szerint, ha valaki kupont szeretne vásárolni, érdemes a nagyobb kupongyűjtő cégeket választani, ők szigorúbban szűrik partnereiket, és többen garanciát vállalnak arra az esetre is, ha a termék vagy szolgáltatás nem felelne meg a vevő elvárásainak.

Minőség és korrektség

2010-ben a kuponos/bónuszos oldalak indulásakor rengeteg kuponos cég nőtt ki a földből, sok közülük nem a minőségre fekteti a hangsúlyt. A Bónusz Brigádnál a minőség és a korrektség a legfontosabb. Indulásunk óta 100 százalék minőségi garanciát vállalnak ajnlatainkra, azaz mindenkinek visszafizetik a pénzét, ha nem azt kapta, amit az ajánlatban ígértek neki - mondta az Origónak Kaprinay Zoltán a Bónusz Brigád alapítója. Arra biztatják vásárlókat, amire a Fogyasztóvédelmi Hatóság, hogy ne a kis oldalaknál, hanem a nagyoknál vásároljanak. A Bónusz Brigád piaci részesedése az eNet Internetkutató cég adatai alapján novemberben 74 százalékos volt - tette hozzá Kaprinay Zoltán, a Bónusz Brigád egyik alapító-tulajdonosa.