Spanyolországban 23 százalékkal, Nagy-Britanniában 9 százalékkal több új autót vettek az emberek tavaly augusztushoz képest. Olaszországban nem változott, Németországban és Franciaországban viszont kevesebben mentek a szalonokba új autóért - közölte a JATO Dynamics piackutató.
Harminc százalékkal nőtt az új autók értékesítése Portugáliában, Görögországban és Írországban is. Magyarországon augusztusban 14,3 százalékkal több új gépkocsit értékesítettek, mint egy évvel korábban.
Az autógyártók közül továbbra is a Volkswagen a piacvezető Európában, második helyen van a Ford, harmadik helyen pedig az Opel végzett. Augusztusban is a 9. helyezett Skoda növelte legjobban eladásait, 21,5 százalékos emelkedéssel elérve az 36 ezer 530 eladott autót.
A használtautó értékesítéssel foglalkozó AAA Auto Csoport tapasztalata szerint a vevők többsége 800 ezer és egymillió forint közötti áron vásárol autót, az általuk értékesített használt autók átlagára 1,674 millió forint volt. A legkedveltebb márkák az Opel, a Ford, és a Suzuki volt. A vevők 25 százaléka vesz 2 millió forintnál drágább autót. A vásárlók kétharmada benzines autót keres, dízelest csak az autósok egyharmada választott.