Reklámszövetség:Töröljék el a reklámadót

RTL Klub stúdió
Budapest, 2012. február 14. Hangtechnikusok dolgoznak az RTL Klub kereskedelmi televízió Való Világ című produkciója ötödik szériájának forgatásán, a valóságshow budafoki stúdiójában. MTI Fotó: Mohai Balázs
Vágólapra másolva!
A Magyar Reklámszövetség és a kommunikációs iparág társszervezetei sajnálattal fogadták, hogy az Országgyűlés kedden figyelmen kívül hagyta az MRSZ és a szakmai szervezetek Reklámadó-törvénnyel kapcsolatos álláspontját.
Vágólapra másolva!

A parlament kedden elfogadta a jövő évi adótörvényeket, amely szerint a különadók maradnak, sőt a reklámadó legmagasabb kulcsát 40-ről 50 százalékra emelik.

Nem nő a büdzsé bevétele tőle

A reklámszövetség szerint a megszavazott jogszabály egyrészről látszatengedményeket ad, másrészről tovább súlyosbítja Magyarország legnagyobb árbevételű médiavállalatának adófizetési kötelezettségét, mely intézkedés tovább rontja a reklámadóval, mint különadóval már egyébként is megterhelt iparág helyzetét. Az MRSZ hangsúlyozza, hogy az adminisztrációs terhek csökkentése önmagában nem mérsékli a reklámadó médiapiacra gyakorolt káros hatásait.

A reklámadó eltörlését kéri a Magyar Reklámszövetség Forrás: MTI/Mohai Balázs

Drágulás jöhet

A reklámszakma szerint a megnövekedett adók miatt drágulhatnak a fogyasztási cikkek, ami nem csak életszínvonal-csökkentő, hanem várhatóan inflációgerjesztő hatással is jár. A Price Waterhouse Coopers 2013-as reklámpiaci hatástanulmánya kimutatta, hogy a reklám kiemelten fontos szerepet tölt be a gazdaság egészséges működésében és közvetlen hatással van a GDP alakulására is.

Miközben a reklámadó káros gazdasági hatásai hamarosan kézzelfoghatóak lehetnek, a költségvetéshez hozzáadott értéke várhatóan mindössze 8 milliárd forint, amely elenyésző ahhoz a 800 milliárd forintos nagyságrendhez képest, amellyel az iparág a gazdaság teljesítőképességhez hozzá tud járulni.

A várható káros hatásaira tekintettel az MRSZ és a kommunikációs iparág társszervezetei ismételten kérik a kormányt, hogy a reklámadóról hozott döntést mihamarabb vizsgálja felül és az új adónemet törölje el.