A Szallas.hu sikertörténete szinte mesébe illő. A webszájtot 2008-ban alapították magánszemélyek, mára piacvezető. Árbevétele 2012-ben 653 millió, tavaly 806 millió forint volt, külföldi és hazai közvetített forgalmuk elérte a 7,5 milliárdot, és jelentős bővülésre számítanak idén is. Tegyük hozzá, tavaly trendforduló állt be a belföldi szálláspiacon, a magyarok által generált mintegy 60 milliárdos belföldi szállásdíj-bevétel több mint fele online fizetésből ered.
A hazai torta 10 százalékát a Szallas.hu adja, üzleti csoportjukhoz két további, dinamikusan fejlődő portál tartozik, a KonferenciaHotelek.hu és a Szallasgguru.hu, ez utóbbi kuponokkal foglalkozik. Pillanatnyilag 8 országban vannak jelen: „A határon túl közvetített szállásforgalom tavaly elérte az 1 milliárd forintot, a növekedés motorja elsősorban Románia és Szlovákia. Mindkét országban jelentősen bővült a kínált szálláshelyek száma és a forgalom is, így más nemzetközi szereplőkkel is fel tudjuk venni a versenyt” – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezető igazgatója. Hozzátette, stratégiájuk mindig a helyi sajátosságokat veszi figyelembe, lévén a vendégek és szállásadók igényei teljesen eltérőek.
Tavaly a családdal utazók sokkal inkább az apartmanokat választották a háromcsillagos hotelek helyett. Az első öt legnépszerűbb célpont – a 2012-es helyezéshez képest változatlanul – Siófok, Hajdúszoboszló, Budapest, Eger, Balatonfüred. Két hellyel javult Zalakaros pozíciója (a 9.-ről a 7-re), és megjelent a tavalyelőtt nem reprezentált Szeged. Szabadságukat egyre többen szeretnék aktív pihenéssel tölteni, ez a négycsillagos wellness szálláshelyek adatain is meglátszik, és ezzel összefüggésben reflektorfénybe kerül a programturizmus. „Ez utóbbi trend és a SZÉP-kártya további térnyerése 2014-ben is optimizmusra adhat okot. Ha idén is olyan szép nyara lesz Magyarországnak, mint tavaly, akkor 2014-ben akár 6 százalékos is lehet a belföldi bővülés” – mondta Szigetvári József.