Íme, a francia mesterhármas a Carrefourtól
Nagyon úgy fest, hogy a Carrefour tartósan is képes piaci részesedésének növelésére Franciaországban. A december 1-jén végződő négy hét sorban már a harmadik volt, amikor képes volt legnagyobb versenytársai kárára növelni részesedését a francia élelmiszerpiacon.
A vásárló az első a Carrefournál
Piaci pozíciójának megerősítése érdekében jelentős ingatlanvagyont vásárolt a Carrefour befektetőtársaival. A kiskereskedő 127 francia, spanyol és olasz - egyébként Carrefour márkanév alatt futó - áruházat vásárol meg pénzügyi befektetőtársaival egy közös vállalaton keresztül. A francia kiskereskedelmi cégnek nem is kellett mélyen a zsebébe nyúlnia az ügylet finanszírozására. Elég volt 45 saját tulajdonú francia bevásárlóközpontját felajánlania, amiért cserébe 42 százalékos részesedést szerzett a közös ingatlankezelőben.
Ezentúl sokkal nagyobb beleszólása lesz a Carrefournak a 172 áruház mindennapjába, amivel könnyebben tud majd a változó vásárlói igényekhez igazodni. Erre pedig igen nagy szükség van, hiszen az ügylet tárgyát képező egységek a spanyol, illetve francia bevételek a feléért felelnek. Egyes vélemények szerint az ingatlankezelőt akár a tőzsdére is bevezethetik a jövőben, a befektetőtársak pedig így kapnák vissza pénzüket. Komoly gondot azonban ez sem okozna a Carrefournak, hiszen könnyen többségi részesedésre tehetne szert.
Kínában is babérokra törne a Carrefour!
Hazai és egyben legnagyobb piaca mellett azonban a további kulcspiacokról sem feledkezik meg a menedzsment. Kínában például nagyszabású terjeszkedésbe fogott a Carrefour, aminek jegyében a következő három évben mintegy 100 városban jelennének meg Nyugat-Kínában a helyi egység vezetőjének elmondása szerint. Ez a jelenlegi 73 városban meglévő 236 egységhez adódna hozzá.
Kína jelentősége egyre nagyobb a Carrefour életében, 2012-ben már a negyedik számú nemzetközi piacának számított árbevétel alapján. A 2013-as adatok publikálása után azonban könnyen megeshet, hogy még előrébb lép a ranglétrán. A harmadik negyedévben például az egyik legnagyobb növekedéssel büszkélkedhet, a kulcspiacok közül csak a latin-amerikai országok teljesítettek jobban.
Nem módosítunk a haditerven!
Hogy ha esetleg kedvet kaptál a Carrefour részvényének megvételéhez, akkor az Investor Traderen keresztül könnyedén megvásárolhatod a részvényt. Mi egyébként a már korábban megfogalmazott stratégia szerint gondolkodnánk:
Mielőtt pozíciót nyitnánk, célszerű figyelembe venni, hogy a francia élelmiszer kiskereskedelmi lánc rövidesen negyedik negyedévi értékesítési adatait is közzéteszi. Erről a két hét múlva, azaz január 16-án rántja le a leplet. Részletesebb számokkal pedig a várhatóan március 6-án megjelenő éves jelentésében találkozhatunk.
A Carrefour fundamentumaira korábban már többször is felhívtuk a figyelmet az Investoron is. Íme, a paletta: