Béni Gyöngyi, a Nemzeti Autópálya Rt. szóvivője szerint nem túlzóak az árak, a két szakasz különleges műszaki követelményei indokolják a felárat. A Balaton-parti pálya lápra épül, és - a fenti kalkulációban már nem szereplő, két 39 milliárdos völgyhíd mellett - egy kisebb hidat és 13 egyéb műtárgyat is építenie kell a kivitelezőnek. Az ugyancsak sok műtárgyat tartalmazó és különösen nagy teherbírású burkolattal készülő M0-s 2,66 milliárdos kilométerára alacsonyabb az előző szakasz 2,76 milliárdos átlagáránál.
A mostani árakat a 2002 végi tenderbontás ajánlataival vethetjük össze: akkor az M3-as 1,4 milliárdból épült tovább, míg az M7-es egységnyi hossza 3,2 milliárdért. A Vegyépszer 2002 elején 1,5-2,2 milliárdot kért kilométerenként, s Horvátországban a viaduktokkal tarkított sztrádák olcsóbban - jellemzően kétmilliárd alatt - készülnek, mint a hazai pályák - írja a Világgazdaság.