Bővül az internetes banki ügyfelek száma

Vágólapra másolva!
Az idei első negyedév végén 264 ezer internetbanki lakossági és 44 ezer internetbanki vállalati ügyfél volt a hazai hitelintézeteknél, ami a lakossági ügyfeleknél 60, a vállaltiaknál 110 százalékos növekedést jelent egy év alatt. A biztosítások internetes értékesítése ugyanakkor még 2003 elején is marginális volt, és áttörés az év egészében sem várható.
Vágólapra másolva!

Az idei első negyedév végén az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező bankok és takarékszövetkezetek mintegy 264 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 12,5 százalékkal magasabb az előző negyedéves és 60 százalékkal magasabb az előző éves szinthez képest. Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma március végén 44 560 volt, ami 35, illetve 110 százalékos növekedést jelent negyedéves, illetve éves összehasonlításban - derül ki a GKI Gazdaságkutató Rt., a Westel Mobil Távközlési Rt. és a Sun Microsystems Magyarország Kft. közös felméréséből.

A felnőtt lakosság 3,1 százaléka rendelkezett március végén internetbanki szerződéssel, vagyis az internethez hozzáférők 15 százaléka szerződött erre a szolgáltatásra. Az előzetes adatok szerint az internetbanki szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek száma 275 ezerre emelkedett 2003. június végére.

A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az átutalások indítása, valamint a tranzakciók lekérdezése növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A lakosság körében erősödő keresletre számítanak az értékpapírok kereskedésének igénybevétele esetében is.

A biztosítók jobban bíznak az ügynökökben

Biztosítás/uzletinegyed/biztositas/index.htmlHírek, biztosítás-kalkulátorok az [origo] rovatában

2003 első negyedévében a biztosítók internetes értékesítésből származó bevétele csupán a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás esetében haladta meg az 1 százalékos arányt az egyik cégnél. A többi online termék esetében marginális, 1 százalék alatti az internetes állomány-díjbevétel aránya.

A biztosítók várakozása szerint az internetes értékesítésből származó bevételi hányad 2003 egészében is elhanyagolható marad. Ennek egyik oka, hogy még a biztosítók kis része kínál online biztosításokat, másrészt pedig tartja magát az a nézet, hogy ügynökökön keresztül nagyobb értékű, bonyolultabb konstrukciójú biztosítások is értékesíthetők.

A biztosítók a kötelező felelősségbiztosítás, a lakásbiztosítás és az utasbiztosítás interneten keresztüli értékesítésében várják a legnagyobb növekedést a következő 12 hónap során. Ennél kisebb, de még jelentős növekedési potenciállal a balesetbiztosítás rendelkezik.

A felmérés 2003 júniusában zajlott. A mérlegfőösszeg alapján a bankok 80 százaléka, a díjbevétel alapján a biztosítók 92 százaléka vett részt a felmérésben.