Johnny Depp ennél rosszabb filmet már nem fog csinálni

Mortdecai
Vágólapra másolva!
Sparrow kapitány megfürdött, vicces bajuszt visel, állítólag valami festmény után kajtat, de inkább csak a dugással próbál poénkodni. A Mortdecai című amerikai filmet szemmel láthatóan 12 éven felüli, szexőrült alsótagozatosoknak készítették. Csak ilyen alsótagozatosok nem léteznek. 
Vágólapra másolva!

Mégis mi ez a vicctelenségében sem vicces, Sas-kabarékat földig hajolva rehabilitáló, infantilis, ugyanakkor ólomsúlyú szégyen? Nem tudhatjuk a választ, de azért én sejtem: bizonyos körök meg szeretnék rontani az emberiség könnyen megrontható részét: az ifjúságot és az alacsony műveltséggel rendelkezőket.

Ha kiírják, hogy mondjuk "A Karib-tenger falloszai", akkor világos, hogy itt egy felnőttfilmről lesz szó, amiben valószínűleg falábakkal spriccelnek félszemekbe. A Mortdecai azonban ennél rafináltabb: egy angol műtárgykereskedő úr, aki egyébként elég hóbortos (Sparrow kapitány elegáns ruhában), különbönböző kalamajkákba keveredik hű szolgájával, ám útja valamiért különböző didkók és fütykösök között, erkölcsi mocsárvidéken át vezet. De csak ilyen kis sunyin, borzalmas poénok segítségével. Lássunk is pár példát a védtelen lelkeket nyaldosó viccözönre.

Johnny Depp és Olivia Munn a Mortdecai című filmben Forrás: InterCom

Például a kanos komornyik (Paul Bettany), aki mindenkit megkettyint egyszer csak sorra keríti a szoptatós kismamát is, aki a dugás végeztével békésen leül férje mellé, és tovább szoptatja gyermekét. Utóbb valaki teljesen funkciótlanul megszólal: "Ez nem egy nyavalyás Toyota Klitorisz!". Vagy amikor Mortdecai a nimfomán amerikai lánnyal tervezi megcsalni a feleségét. Hát még amikor a feleség megtalálja a nimfomán amerikai lány mellével a kezében! És amikor a főhősök teljesen értelmetlenül egy "pornóhotelben" szállnak meg? Vagy hogy az öreg fószer mindenképp meg szereté mutatni fityegőjét a főhős fiatal feleségének? És amikor a dagadt régiségkereskedő úgy zsarolja Mortdecait, hogy álló cerkájával a falnak szegezi őt?

Legyünk őszinték, ennek az egésznek semmi értelme. Hogy egy olyan "családi" moziban (talán így hívják az ilyeneket, amire a gyerek még nem nagyon mehet el egyedül, a szülőnek viszont eszébe sem jutna gyerek nélkül jegyet váltani), ami egy bajuszon való heherészésről és béna grimaszokról szólna, végül valahogy mindig a szexre lyukadnak ki? Miközben végül egyet nem sok, annyit sem dugnak a filmben? (A hű szolgát, Jockot kivéve, mert ő szinte végig, csak azt nem mutatják.) Mindezt egy teljesen aszexuális főhőssel, aki láthatólag maga sem tudja eldönteni, hogy a broki melyik végén van szívesebben. Mintha a Csubakka-védelemmel akarnák rávenni a nézőket valami rettenetes dolog elkövetésére.

Paul Bettany és Johnny Depp a Mortdecai című filmben Forrás: InterCom

A fentiekhez képest képest felüdülést jelentenek az olyan tréfák, amikor például egy autó ("De rég vezettem!") hátrafelé indul el, vagy amikor egy égő ember verekszik, és akiket megüt, azok is kigyulladnak. Meg amikor az esküvőn az egész násznép sugárban összehányja egymást. Ezek lennének azok a poénok, amiken ugyan nem nevetünk, mégis probléma nélkül tudjuk értelmezni őket a zsidó-keresztény kultúrkörben.

Egyetlen egyszer lehet szívből felnevetni, de az sem az alkotóknak köszönhető: amikor Mortdecai, a bajszos angol ripacs kardozni kezd a kevésbé vicces bajszú szerb ellenséggel (neki sincs személyisége, mint nagyjából senkinek sem a filmben), így szól: "A vívás az úri nevelés alapja. Schmitt úriember,..." - ezúton is köszönjük a magyar fordítónak, hogy egy kis vidámságot csempészett a filmbe. Ezen kívül a zene néhol egész jó. Meg az is jópofa, hogy Britanniában mindenki vagy Skodával, vagy BMW-vel jár. Nagyjából ennyi van a másik serpenyőben.

Gwyneth Paltrow és Ewan McGregor a Mortdecai című filmben Forrás: InterCom

Johnny Depp, Gwyneth Paltrow és Ewan McGregor láthatólag elértek pályájuk azon szakaszába, amikor már bármilyen nagy dellával járó hülyeségre igent mondanak. Jó hír rajongóiknak, hogy ennél rosszabb filmet valószínűleg egyikük sem fog csinálni. Bajuszról pedig már szólt egy film, és bár én azt sem értettem, ennél azért sokkal nézhetőbb volt. A film minden rejtett rétegét magában sűrítő poénnal búcsúzom: "Úgy nézel ki, mint akinek fanszőr nőtt a szája fölött!"