Ha törésteszt, akkor legtöbben a laborokban falnak rohanó autókra gondolnak, pedig legalább ilyen fontos a különféle, minimális ellenőrzés után boltokban kapható kiegészítők vizsgálata is. A német autóklub (ADAC) szerencsére rendszeresen vizsgál gyereküléseket, gumiabroncsokat, kerékpártartókat és egyéb felszereléseket.
Természetesen a merítésből a tetőbokszok sem maradhatnak ki, annál is inkább, mert - a nyaralások mellett - legtöbben a síszezon kezdetére időzítik a vásárlást. Összesen hét márka egy-egy modelljét vizsgálták meg, miként viselkednek különböző veszélyes szituációk szimulációjában.
Az egyik ilyen egy 30 km/h-s ráfutásos baleset volt, de csináltak vészfékezést 100 km/h-ról és egy kikerülési manővert (ismertebb nevén jávorszarvastesztet) is. Meglepő eredmények születtek, mivel volt olyan tetőboksz, amely a ráfutásos balesetnél egyszerűen leszakadt a tartójáról, és elrepült.
Egy ilyen repülő koporsó óriási veszélyforrást jelent, ráadásul ez messze nem a legolcsóbb volt a tesztelt típusok közül. Volt olyan is, ahol a doboz ugyan a helyén maradt, de
a benne lévő lécek rögzítése kioldott, és azok kilyukasztották a boksz elejét.
Képzelhetik, milyen tragédiát okozhat, ha például a zebra előtt hirtelen fékezve lövedékként repül előre egy síléc vagy bot.
A teszt részletes pontozását ezen a linken ismerheti meg, a végeredmény pedig a következőként alakult: kiváló minősítést egyedül a Thule Motion Sport kapott, az ajánlott kategóriába pedig négy modell, a Kamei Corvara S 390, az Atera Formula 980, a Jetbag 30 Holiday és a Cartrend Krono 480 tartozott.
Az ötös skálán közepes minősítés nem született,
a kettes osztályzatnak megfelelő, kielégítő besorolást egyetlen boksz, az UltraPlast MD15 350L kapott. Elégtelenre vizsgázott a Mont Blanc Space 450E, holott egyéb tulajdonságai (kialakítás, kezelhetőség stb.) jónak bizonyultak. Ám ennél a típusnál fordult elő, hogy városi vészfékezésnél leszakadt a konzolról, és elrepült.