Képernyősimogatással nyílik a teteje ennek a meseszép olasz autónak

Maserati GranCabrio
Fotó: Aldo Ferrero
Vágólapra másolva!
Az új Maserati GranCabrió kényelemben és teljesítményben alig marad el a kupé testvérétől.
Vágólapra másolva!
Maserati GranCabrio
A 496 centi hosszú luxuskabrió utasterében hátul is elfér kényelmesen két felnőtt
Fotó: Maserati

Egyfelől jól néz ki a vászon, másrészt azt kis helyre lehet összecsomagolni, így még lenyitott tetővel is érdemi méretű csomagtérre számíthat az új Maserati GranCabrio használója – csukott tetőnél a visszahúzódó zsák miatt alig kisebb a csomagtér a kupénál. Egészen pontosan 131 illetve 172 literről van szó.

Maserati GranCabrio
A 0-100 km/h-s gyorsulás mindössze 0,1 másodperccel, a végsebesség 4 km/h-val marad el a GranTurismóétól
Fotó: Maserati

A tetőnyitás 14, a csukás 16 másodpercet vesz igénybe és 50 km/h- tempó alatt menet közben is végezhető, igaz, az némi odafigyelést követel meg, hiszen az érintőképernyőn kell ehhez nyúlkálni. Nincs automata mód, tehát a már említett 14 vagy 16 másodpercig folyamatosan a kijelzőn kell tartani a kezet – vagy a kisméretű virtuális gombon, vagy balra/jobbra húzást követően a művelet végéig a képernyő szélén. Új elem a szériatartozáknak számító, három fokozatban állítható, 

ülésbe integrált nyakfűtés (légsál)

 az első utasok számára, a Maseratinak kereken 20 évbe telt, mire lemásolta a Mercedes találmányát.

Maserati GranCabrio
Már a vászontető-mozgatás se érdemel külön fizikai kapcsolót, a GranCabriónál az érintőképernyőről lehet irányítani a műveletet
Fotó: Maserati

A GranTurismo kupéhoz képest csak 100 kilóval nehezebb (1895 kg) a Maserati GranCabrio, amely első körben a háromliteres V6-os Nettuno biturbó erősebb változatával lesz megvásárolható, Trofeo változatban. Az 550 lóerős teljesítmény nyolcfokozatú automatikus váltó és összkerékhajtás segítségével jut el a talajra. 

Maserati GranCabrio
Az elmaradhatatlan óra már digitális képernyőjű, a képernyője stílusa személyre szabható
Fotó: Maserati

Nem rosszak a menetteljesítmények: 

a 0-100 km/h-s sprint 3,6 másodperc alatt megvan,

 a 0-200 km/h 12,2 másodpercig tart, a fékút 100 km/h-s tempóról kevesebb, mint 37 méter és 316 km/óra a csúcssebesség. Comfort, GT (5000/perc felett nyit a kipufogó-pillangószelep), Sport (állandóan nyitva a kipufogó-pillangószelep), Corsa (minimális beavatkozások) üzemmódok közül választhat a sofőr, és megszabadulhat az elektronikus menetstabilizálástól is, Sport és Corsa esetén van rajtautomatika is. 

Maserati GranCabrio
A kézzel kihajtogatható és bepattintható (a hátsó ülőhelyeket használhatatlanná tevő) szélfogó feláras extra
Fotó: Maserati

A Maserati GranCabrio vásárlója négyféle alap, 25-féle Fuoriserie fényezés, hatféle tetőszín és nyolcféle kárpitozás segítségével alakíthatja ki álmai autóját, 

az indulóár 235 800 euró (93 millió forint).

 A tisztán elektromos hajtású, hárommotoros, 760 lóerős Folgore változatra még legalább egy évet kell várni.

Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio
Maserati GranCabrio