Hosszú vegetálás után stílusos kisautóval támad fel a Lancia

Lancia Ypsilon
Vágólapra másolva!
Végre hivatalosan is bemutatkozott az Ypsilon negyedik generációja, amely 13 éve az első új modellje a lélekben már eltemetett, de most a Stellantis segítségével feltámadni látszó Lanciának.
Vágólapra másolva!
Lancia Ypsilon
A fekete betétek miatt az egész orr egy pajzsra hasonlít, így viszont a fényszóróknak csak lent, a lökhárító sarkaiban találtal helyet
Fotó: Lancia

Miután kihalászták egy tóból, és ott kikémlelték, bemutatták is meg nem is egy reklámfilm-forgatáson, most végre hivatalosan is leleplezték a Lancia Ypsilon negyedik generációját. Egészen pontosan az 1906 példányban készülő Edizione Limitata Cassina változatát, amely minden elérhető extrát és különleges kialakítást is megkap. 

Lancia Ypsilon
Csak 4,08 méter hosszú, viszont az elektromos változat tömege így is jelentős, 1584 kg
Fotó: Lancia

És ha már az olasz bútormanufaktúra autóbelsőt tervezett, akkor rögtön a Lancia formatervezői is készítettek egy nappalit:

Így képzelik a prémium autómárkánál dolgozók az olasz munkáscsaládok otthonát
Fotó: Lancia

A Cassina bútorgyár tervezőinek 100%-ban újrahasznosított fonalból készített kék szövetkárpitot köszönhetjük canneloni mintázattal és kettős díszvarrással. A kis asztalokat idézi az első ülések közötti, bio-műanyagból készült tálca, a kényelmes foteleket az elektromos állítású, masszázsfunkciós és fűthető első ülések képviselik. 

Lancia Ypsilon
A kerek hátsó lámpákkal a legendás raliautót, a Stratost szerették volna megidézni
Fotó: Lancia

Először alkalmazták a Lancia formatervezői a márka pu+ra (pure + radical) elnevezésű új formanyelvet

 sorozatgyártású autón, a hűtőrácsot a Beta Montecarlóra utaló fekete orrpanelban elhelyezett világító csíkokkal váltották ki, az első lökhárító sarkaiba tett fényszórókban megjelent az Y motívum, a kerek hátsó lámpákkal a legendás Stratos raliautóra utalnak.

Csak a nagylátószög miatt tűnik tágasnak, viszont az anyagok és színek tényleg az olasz ízlést tükrözik
Fotó: Lancia

Nappalikhoz hasonlóan otthonos a belső kialakítás, erről (olasz sala) nevezték el a fejegységet, a S.A.L.A. rövidítés egyébként a Sound Air Light Augmentation kifejezést rejti, és lényegében azt jelenti, hogy a hifit, szellőzést és a hangulatvilágítást az érintőképernyőről lehet kezelni. 

Lancia Ypsilon
Az Ypsilon kapta meg elsőként a Stellantis-kisautók közül az új infotainment-rendszert
Fotó: Lancia

Testreszabható widgeteket használnak, amelyek alapfelszereltségként két szabványos képernyőn jelennek meg, a kezdőlap pedig központi vezérlőpanelként szolgál, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy kiválassza, hogyan szeretne kommunikálni az autóval: érintésekkel vagy beszéddel.

Lancia Ypsilon
Érdekes a műszerfal aljából kinyúló kerek polc, amely vezeték nélküli telefontöltővel is rendelkezik
Fotó: Lancia

A Lancia prémiummárka pozicionálásának megfelelően a kisautó-kategória leggazdagabb felszereltségét, legnagyobb méretű kijelzőit – összesen 20,5 col a képátló, tehát két darab 10,25 colos kijelzőről beszélünk – kapja a negyedik generációs Ypsilon. 

Lancia Ypsilon
Újrahasznosított szövetből készül a kék kárpitozás
Fotó: Lancia

A piaci bevezetésnél csak akkumulátoros-elektromos hajtással kínálják

 a kisautót, a hajtómotor 156 lóerő teljesítményű, az akkumulátor 51 kWh kapacitású, amivel 403 km a szabványos WLTP hatótávolság, és a százas sprint 8,2 másodpercig tart. Villámtöltéssel – a teljesítményt nem árulták el – 10 perc alatt 100 km-nyi energia vételezhető, 24 perc alatt érhető el a 80%-os szint. 

Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Csak a nagylátószög miatt tűnik tágasnak, viszont az anyagok és színek tényleg az olasz ízlést tükrözik
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Csak a nagylátószög miatt tűnik tágasnak, viszont az anyagok és színek tényleg az olasz ízlést tükrözik
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Csak a nagylátószög miatt tűnik tágasnak, viszont az anyagok és színek tényleg az olasz ízlést tükrözik
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon

Pár hónapot kell várni az 1,2 literes benzinmotorral szerelt Lancia Ypsilonokra, amelyekről majd időben lesznek pontosabb információk, várhatóan amikor az alacsonyabb felszereltségű alapváltozatot is megismerhetjük majd.