A Kia hivatalos részleteket árult el és fotókat is mutatott a kínai Chengdu Autószalonon bemutatkozó EV5-ről, bár a technikai adatokról csak a bemutató előtt fogják lerántani a leplet.
Kínának tervezték, és kezdetben csak ott fogják gyártani
az elektromos hajtású típust, de később az európai és globális bevezetés is nagyon valószínű.
Amikor megérkezik a márkakereskedésekbe, a hasonló méretű Kia Sportage crossover elektromos alternatívája lesz majd – akárcsak a nagyobb EV9 a belsőégésű motoros Kia Sorentóé. A riválisai között lesz a Tesla Model Y, a Volkswagen ID.4, a Ford Explorer és a kecskeméti gyártású, most frissült Mercedes EQB is.
A kiszivárgott adatok szerint az EV5
4615 mm hosszú,
1875 mm széles és 1715 mm magas, tengelytávja 2750 mm, saját tömege pedig 1870 kg. Olyan, mintha az EV9 mosásban összement változatát látnánk, a szögletes, dobozszerű forma szinte egy az egyben a Kia zászlóshajójára emlékeztet. A 2022-ben Európa Év Autójának megválasztott, sportosabb EV6-tól pedig az agresszív „tigris orr" elülső kialakítást és a C-oszlop mögött felhajló övvonalat örökölte – mindkettő az elektromos Kia termékcsalád jellegzetessége.
A műszerfal, a kormánykerék és az infotainment rendszer nagyrészt az EV9-ből származik, a vezetői kijelző és a központi érintőképernyő egy ívet alkot, de a kocsi számos fizikai gombbal és kapcsolóval is rendelkezik az alapvető funkciókhoz. A többi új Kia modellhez hasonlóan az EV5 is folyamatosan kapja majd az éterből a rendszerfrissítéseket, és a tulajdonosok igény szerint aktiválhatják majd az új funkciókat.
Állítólag sokkal tágasabb az EV5, mint egy hagyományos szabadidő-autó, de a Kia még nem árulta el a pontos belső méreteket. Érdekes az anyósülés pad-stílusú kialakítása, ahol az ülőlap a középkonzolra nyúlik ki a hagyományos kartámasz helyett. De ez nem hatodik ülés, mivel elöl nincs középső biztonsági öv.
A Kia egyelőre nem közölt műszaki részleteket sem az EV5-ről, de a kínai média által kiszivárogtatott specifikációk azt mutatják, hogy a modell egy hátulra szerelt,
215 lóerős és 310 Nm nyomatékú motorral fog megjelenni,
de később lesz erősebb, összkerék-meghajtású változata is. Az akkumulátor kapacitása ismeretlen, de azt már lehet tudni, hogy a Kia 400 V-os architektúrát használ majd az EV9 800 V-os rendszere helyett, annak érdekében, hogy az árat alacsonyan tartsa.