Mindössze 50 darabot gyártanak majd a legújabb BMW-ből

bmw 3.0 CSL
Vágólapra másolva!
A 3.0 CSL újragondolt változatával a német gyártó az M sportrészleg 50. születésnapját ünnepli.
Vágólapra másolva!
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL

A BMW M GmbH elkészítette a Batmobile becenevű, 1973-as 3.0 CSL modern változatát. Az első 3.0 CSL-t 1972-ben, homologizációs céllal készítették el, mégpedig azért, hogy a versenyváltozat indulhasson a Túraautó Európa-bajnokságon (amelyet 1973 és 1979 között hatszor meg is nyert). Mindössze 1265 darabot gyártottak a hatalmas szárnyáról és sárvédő-szélesítéseiről ismert kupéból, aminek 3,2 literes, soros hathengeres motorja 206 lóerőt küldött a hátsó kerekekhez.

Az eredeti 3.0 CSL versenyautó természetes közegében, 1973-ban Forrás: BMW

Ezzel szemben az új 3.0 CSL háromliteres, turbófeltöltős motorja már 560 lóerőt képes leadni, ezzel minden idők legerősebb hathengeres BMW erőforrása. Hogy teljes legyen a múltidézés, kézi váltóval oszthatja be a motor 550 Nm nyomatékát a sofőr. Maga az autó a G82-es M4-es kupén alapul, de a motoron kívül a külső karosszériaelemeken is módosítottak Münchenben. A kocsi hasonló színű versenyszínekben pompázik, mint az 50 évvel ezelőtti elődje, a sárga fényszórókkal pedig a 2022-es DTM bajnokságot megnyert M4 GT3 előtt tiszteleg a BMW.

BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL

A súlycsökkentés érdekében a tetőt, a motorháztetőt, a csomagtérfedelet, a küszöbidomokat, a szoknyákat, a diffúzort és a hátsó szpojlert szénszálból készítették el, a fényszórók az M4-asról származnak, a hűtőmaszk azonban jobban emlékeztet a klasszikus BMW modellekére. Elöl 20, hátul 21 colos kerekeken gördül az autó, a Pilot Sport 4 S gumik mintázatát speciálisan a 3.0 CSL-hez tervezte a Michelin.

BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL
BMW 3.0 CSL

Mindössze 50 darab sorszámozott példány készül majd az új 3.0 CSL-ből, amihez a dingolfingi BMW-gyárnak 3 hónapra van szüksége a sok egyedi szénszálas alkatrész miatt