Olyan újítással jön az új Toyota, amivel még a Teslát is lepipálja

Toyota bz3
Vágólapra másolva!
A Model 3 ellenfelének szánt bZ3 elsőként kapta meg a kínai BYD által fejlesztett, újgenerációs akkumulátortechnológiát.
Vágólapra másolva!
A második villany-Toyota a bZ3. Egyelőre csak Kína kap belőle Forrás: Toyota

A Toyota és stratégiai partnere, a kínai akkumulátorspecialista BYD által alapított vegyesvállalat, a BYD Toyota EV Technology leleplezte a bZ3 középkategóriás elektromos szedánt, amely egy új akkumulátorral lép piacra jövőre Kínában.

A Beyond Zero modellcsalád második tagját a Toyota egy másik vegyesvállalata, a fejlesztésben ugyancsak közreműködő FAW Toyota Motor Co. Ltd. fogja gyártani és forgalmazni Kínában Forrás: Toyota

A vékony lítium vasfoszfát (LFP) katóddal szerelt (LFP) lítium-ion akkumulátorok kevesebb helyet foglalnak (azaz egységnyi alapterületen nagyobb kapacitás érhető el),

élettartamukat pedig nem rövidíti, ha 100%-ra töltik őket

(a hagyományos lítium-ion polimer akkumulátoroknál 80%-os töltöttséget tekintenek optimálisnak a hozzáértők.)

Egy töltéssel akár 600 km-t is megtehet a 4,72 méteres, középkategóriás autó Forrás: Toyota

A Toyota bZ3 esetében mindez remek értékeket eredményez: a hatótávolság meghaladja a 600 kilométert, az élettartam pedig szintén kimagarló:

a Toyota garantálja, hogy 10 évnyi használat után is eredeti kapacitásának legalább 90%-át nyújtja majd a rendszer.

Ehhez a BYD által optimalizált katódstruktúra mellett a Toyota akkumulátorhűtési, -vezérlési és -felügyeleti rendszere is hozzájárul.

A központi, függőleges érintőképernyő előtti konzol nem csak hordozható elektronikus berendezések töltésére és csatlakoztatására szolgál, de a funkcionális dísztárgyakat idéző kialakításával otthonosabbá is teszi a belső teret Forrás: Toyota

A Toyota bz4X szabadidő-autóhoz hasonlóan az e-TNGA platformra épülő, 4,72 méter hosszú bZ3 szedán az előzetes információk szerint tágas hátsó férőhellyel rendelkezik, amit a 2,88 méteres tengelytáv garantál. A légterelő elemek, a síkba süllyesztett kilincsek, a speciális profilú keréktárcsák, a gondosan kialakított fenéklemez és az egyedi kialakítású hátsó lökhárító együtt igen kedvező:

0,218-as légellenállási együtthatót

eredményeznek.

A kínai vásárlóknak nagyon fontos a hátsó lábtér, oda is figyeltek rá, persze közel 2,9 méteres tengelytávval nem volt nehéz Forrás: Toyota

A vezetői környezet teljes egészében digitális, és a lehető legegyszerűbb, hogy semmi ne vonja el a vezető figelmét. A modell végleges és részletes műszaki adatait a piaci bevezetést megelőzően hozza nyilvánosságra a Toyota.