Egy ismert kínai gyártó lép be elérhető árú autóival a magyar piacra

MG
Vágólapra másolva!
Az MG modellek a kedvező ár-érték arányuk, valamint a hosszú garanciájuk miatt számíthatnak sikerre, de a szívó benzinmotor, a plug-in hibrid és elektromos hajtás is komoly érv mellettük.
Vágólapra másolva!
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG

Az 1924-ben, Angliában alapított Morris Garages ma már a legnagyobb kínai autógyártóhoz, a SAIC-hoz tartozik, a márka 22 kereskedéssel és egyelőre két modellel lép be a magyarországi újautó-piacra. Ez a harmadik kínai autómárka a Dongfeng és a Seres után, amelynek elindul a hazai forgalmazása, de messze ez tűnik a legkomolyabb próbálkozásnak.

Mikortól és hány helyen lehet megvenni az MG-ket?

Az MG hazai importőre, a korábban a Lada-képviseletet is ellátó Duna Motors Disztribúció Kft. 22 tagú, országos lefedettséget biztosító kereskedői hálózattal kezdi meg az MG autók hivatalos értékesítését szeptember 17-én, egy nyílt hétvége keretében.

MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG

Bár a patinás márkáról a legtöbbünknek a sportkocsik – például a klasszikus roadsterek ikonja, az MGB, vagy a modernebb F és TF, esetleg a 2000-es évek Rover-alapú hot hatch és sportszedán modelljei (ZR, ZS, ZT), netalán a Ford V8-assal hajtott X-Power SV-R – ugranak be, az MG ma már más koncepciót követ, az elérhető árú tömegautókra, főleg SUV-okra koncentrál.

Hogy került kínai kézbe a brit márka?

2005-ben csődbe ment az MG-Rover Group, ami után az MG-t a kínai Nanjing Automobile Group vásárolta meg, amely 2007-ben olvadt be Kína legnagyobb, és a világ 8. legnagyobb autógyártójába, a SAIC Motorba (Shanghai Automotive Industry Corporation). 2009-ben mutatkozott be az első kínai pénzből fejlesztett MG-modell, a középkategóriás MG 6, ami 2011-től kezdve az Egyesült Királyságban is kapható volt (ekkor elindították be a gyártását a régi longbridge-i gyárban). 2016-ban megszűnt az európai MG-gyártás, az angliai üzemet tervező- és fejlesztőközponttá alakították át, a formatervezést pedig a londoni és a sanghaji stúdió közösen végzi.

A kínai háttérrel újjászületett MG modellek európai szemmel is vállalható formájuknak, valamint jó ár-érték arányuknak köszönhetően egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek: a brit-kínai márka 2021-ben megháromszorozta az eladásait Nyugat-Európában, ahol 17 országában több mint 400 márkakereskedéssel rendelkezik. Idén a budapesti székhelyű regionális központ létrehozásával, a régió öt országában indul a közép-kelet-európai, és azon belül a magyarországi értékesítés is.

Mi szól mellette és mi ellene?

Nálunk az importőr három százalékos piaci részesedést célzott meg, bízva abban, hogy a kedvező árakon és a gazdag felszereltségeken felül

a hosszú, 7 év/150 ezer km-es garancia is vonzó lehet a vásárlóknak.

Manapság az is komoly érv lehet a márka mellett, hogy egyelőre komoly várakozási időkkel sem kell számolni, mivel 100 autó már megérkezett Kínából, és a pár héten belül még két hajószállítmány is be fog futni, ami azt jelenti, hogy több mint 500 darabos raktárkészletből választhatnak majd a vásárlók. Ezekre az autókra árgaranciát is vállal az importőr.

MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG

Szintén segítheti MG-k hazai térhódítását, hogy a hagyományos belsőégésű motorral szerelt autók mellett

vannak a kínálatban zöld rendszámos modellek,

plug-in hibridek és tisztán elektromosok is.

A hazai statikus bemutatón az MG aktuális modellpalettájáról egyelőre annyi derült ki, hogy meglehetősen tágasak ezek a SUV jellegű autók, de a belső anyagminőségük és kidolgozásuk még valamivel a Suzuki szintje alatt van, amit gazdagabb felszereltséggel ellensúlyoznak. Mindkét modellben csak magasságban volt állítható a kormány, nem túl nagy tartományban, a szintetikus bőrök és műanyagok kipárolgásai pedig kissé szúrós, édeskés szagot eredményeztek. A magyarországi értékesítés két modellel indul, ezek a következők:

A népautó: MG ZS

MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG

A Suzuki Vitara méretű, 4,32 méteres MG ZS a riválisainál tágasabb, 448 csomagteret kínál.

Kétféle motorból lehet választani,

az alapkivitelt 1,5-ös, négyhengeres, szívó benzines hajtja 106 lóerővel, míg a 700 ezer forinttal drágább kivitelbe (kizárólag azonos Luxury felszereltség esetén) 111 lóerős, egyliteres, turbós, háromhengerest szerelnek. Utóbbinak csak 19 Nm-rel több a nyomatéka, de azt jóval alacsonyabb – 4500-as helyett 1800-as – fordulatszámon szállítja, ami javítja a vezethetőséget. A szervizintervallum mindkét motornál 12 hónap, illetve 24 ezer kilométer.

MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG

A ZS esetében a hasonlóan felszerelt Suzuki Vitara GL+, Hyundai Bayon/Kona, Ssangyong Tivoli és Renault Captur szintje alá igyekeztek igazítani az alapárat, ami az 1,5-ös kivitelnél 6,69 millió forintot jelent Comfort felszereltséggel. Már ebben is szériafelszerelés minden létfontosságú tétel, a 10,1 colos érintőképernyő négy hangszóróval és Bluetooth kapcsolattal, az automatikus klímaberendezés, az okostelefon-integráció (Apple CarPlay és Android Auto), a hátsó tolatóradar, a LED fényszóró, az elektromosan állítható, fűthető és behajtható tükrök, a négy elektromos ablakemelő, a műbőr borítású kormány, a központi zár, a 17 colos könnyűfém felni és a tetősín is.

MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG

A 700 ezer forinttal drágább Luxury csomag 360 fokos kamerarendszerrel, digitális műszerfallal, esőérzékelős ablaktörlővel, hathangszórós hifivel, navigációval, holttér-figyelővel, ködlámpákkal, műbőr (Eco) üléskárpittal, fűthető első ülésekkel és elektromosan állítható vezetőüléssel ad többet.

A legolcsóbb plugin-hibrid: MG EHS

MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG

Az egy kategóriával nagyobb, 4,57 méteres EHS plug-in hibrid jelenleg a márka csúcsmodellje. Ebben a 162 lóerős 1,5 literes turbómotor és egy 122 lóerős villanymotor kettőse dolgozik,

a rendszerteljesítmény 258 lóerő.

A benzinmotor és a tízfokozatú automatikus váltó közé beépített villanymotor maga is képes mozgatni az 1,74 tonnás autót, tisztán elektromos módban 52 km a WLTP hatótáv a 16,6 kWh-s lítium-ion akkumulátorral. Ha viszont hibrid módban használják az EHS-t, akkor igen fürge is tud lenni: 0-100 km/h-ra mindössze 6,9 másodperc alatt gyorsul fel, a végsebessége 190 km/h.

MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG

Ezt a zöld rendszámos modellt a Citroën Aircross, az Opel Grandland és a Ford Kuga plug-in hibridek vetélytársának szánják, de azoknál 1-2 millióval olcsóbban,

15,39 millió forintos indulóáron adják Comfort felszereltséggel.

Széria az alapdolgokon felül a teljes asszisztens-csomag (MG Pilot) az adaptív tempomattól a hátsó keresztirányú forgalomfigyelőig, a digitális műszerfal, az első-hátsó parkolóradar és tolatókamera, az automatikusan elsötétedő belső tükör, a 17 colos alufelni, a kétzónás automata klíma, az automata elektromos ablakemelő, a műbőr kárpit, az elektromosan állítható vezetőülés, az első ülésfűtés és a kulcs nélküli bejutás is.

MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG
MG

Az 1,2 millió forinttal drágább Luxury csomag ezeken felül még 360 fokos kamerarendszert, LED fényszórót, futófényes, dinamikus irányjelzőt, elektromos mozgatású csomagtérfedelet, hangulatvilágítást, panoráma üvegtetőt, igényesebb, Alcantara-betétes műbőr-kárpitot, elektromosan állítható utasülést és 18 colos felniket is ad. Ezeken felül csak két extra választható: a burgundi bőrkárpit 150 ezer forintért és a metálfényezés 175 ezer forintért. Meg kell jegyezni, hogy még ebben az évben elérhető lesz a HS az 1,5 literes turbómotorral, kézi- és automatikus váltóval, hibrid hajtás nélkül is, jóval alacsonyabb áron.

Milyen MG-újdonságok várhatóak még a közeljövőben?

A világ egyetlen elektromos kombija, az MG 5 Forrás: MG

Az MG 2023 első negyedévében tovább bővíti magyarországi kínálatát villanyautókkal. Érkezik a ZS tisztán elektromos változata, a zárt hűtőmaszkjáról felismerhető EV, amely 177 lóerős, 280 Nm nyomatékú e-motorral, kétféle akkuval (50 vagy 70 kWh) és hatótávval (320, illetve 440 kilométer) lesz rendelhető, várhatóan 12,3 millió forintos indulóáron. A nagyobb akkus verzióhoz 11 kW-os AC töltő és 92 kW-os DC gyorstöltési lehetőség is kapható.

A paletta legfejlettebb, legmerészebb formájú autója egyértelműen az MG 4. Ezt várjuk a legjobban Forrás: MG

De a nagy dobás a világon egyedülálló tisztán elektromos kombi, a nemrég frissített MG 5 EV és az idén debütált, elsődlegesen az európai piacokra tervezett új kompakt autó, az MG 4 lesz. A farmotoros, új platformra épülő, kívül-belül igen modern megjelenésű újdonság

a Volkswagen ID.3 komoly kihívója lehet.

Sőt, 2024-ben érkezhet meg a Cyberster nevű elektromos roadster is, amivel méltó módon ünnepelheti meg centenáriumát a márka.