A Sony tavaly, a 2020-as CES kiállításon mutatta be a Vision-S koncepcióautót, amelyet azzal a céllal fejlesztettek ki, hogy olyan új technológiákat és szórakoztató elektronikai rendszereket teszteljenek vele, amelyek hamarosan megjelenhetnek a nagy autógyártók modelljeiben.
Valószínűleg nem tervezik a Vision-S sorozatgyártását (bár ezt konkrétan nem jelentették ki), annak ellenére sem, hogy
kívül-belül gondosan és ízlésesen kidolgozott autóról van szó, amely korszerű, elektromos hajtáslánccal rendelkezik.
Két darab 272 lóerős villanymotor felel a mozgatásért, az egyik az első, a másik a hátsó tengelyt hajtja. A hivatalos adatok szerint 0-100 km/h-ra történő gyorsítás csak 4,8 másodpercig tart, a végsebesség 240 km/h, a hatótávot és az akkumulátorkapacitást nem árulták el.
A Sony a héten, a 2021-es, virtuális CES-en leplezte le a kocsi továbbfejlesztett változatát. Egy új videót tettek közzé, amelyen az látszik, ahogy egy osztrák rendszámos,
álcázómatricás prototípus rója Ausztria útjait.
Nem véletlen a helyszín, az autót ugyanis a Magna Steyr grazi gyárában szerelték össze.
Végre az S-Vision belseje is jól megfigyelhető, például
a teljes szélességében LCD képernyőkből álló műszerfal
és a digitális tükrök, amelyek olyanok, mint a Honda e-ben. Viszont a Sony autójában a központi kijelzőt nem arra használják, hogy virtuális akváriumot mutassanak rajta, hanem arra, hogy az autó környezetét (sávok, többi jármű) digitális formában jelenítsék meg.
Igyekeztek beépíteni a kocsiba minél több meglévő Sony-technológiát, a 360 Reality Audio rendszer részeként például minden ülésbe külön hangszórót szereltek,
az infotainment rendszert videostreaming és Playstation-szolgáltatásokkal is összekötötték,
és a kocsi fel van készítve az 5G-s mobilinternetre is.
Nagy hangsúlyt fektettek a biztonságra is, nem kevesebb mint 33 különböző szenzorral szerelték fel a kocsit, amelyek kívül és belül is képesek felismerni a tárgyakat és az embereket, és a különböző állatokat. Ezek közé tartozik a
CMOS képszenzor
is, amely a Sony nagy felbontású, nagy dinamikatartománnyal rendelkező fényképező-technológiáját kamatoztatja autós környezetben. Természetesen a kocsi a legkorszerűbb mesterséges intelligenciával, és önvezető rendszerrel is fel van szerelve, amelyek a Sony szerint egy intuitív módon használható interfészen keresztül kommunikálnak a sofőrrel és az utasokkal.
A Vision-S kifejlesztésében olyan cégek működtek közre, mint a Bosch, az Nvidia, vagy a magyar AImotive.
A kameraalapú önvezető és vezetéstámogató rendszerek specialistája szállítja az autonóm vezetéshez szükséges szoftvert a kocsihoz. Elérték a 2+ szintet, ami azt jelenti, hogy a vezetőnek még figyelnie kell ugyan, de megfelelő útszakaszon lényegében már minden, vezetéssel kapcsolatos teendőt az autó végez.
Elképesztően izgatottak vagyunk, hogy a nemzetközileg elismert Sonyval dolgozhatunk együtt
– nyilatkozta Kishonti László, az AImotive alapítója és vezérigazgatója. „Ez egy remek együttműködés számunkra, mert így jobban megérthetjük, hogy egy iparági vezető cég a fejlett vezetéstámogató rendszerek fejlesztésével és integrációjával kapcsolatban milyen kulcsfontosságú kihívásokkal néz szembe. Már alig várjuk, hogy tovább dolgozhassunk a Sonyval a Vision-S prototípus megvalósításán" – tette hozzá a szakember az AImotive sajtóközleményében.