Az M-Sport Ford World Rally Team (WRT) ma leleplezte a Puma Rally1 rallyautót, ami 2022-től versenyez majd a Rali Világbajnokság új hibrid korszakában. A globális bemutató helyszíne a Goodwood Festival of Speed volt.
A 2011-es Mini Contryman után ez a második eset, hogy egy magas építésű szabadidő-autóból készült WRC.
Az M-Sport Ford Puma Rally1 új generációs hibrid hajtáslánca az 1,6 literes EcoBoost benzines turbómotorból, a villanymotorból és a 3,9 kWh kapacitású akkumulátorból áll. Az új plug-in hibrid hajtás
alkalmanként több mint 500 lóerős teljesítményt biztosít,
ugyanakkor arra is alkalmas, hogy a Puma Rally1 károsanyag-kibocsátás nélkül menjen az átkötő szakaszokon a városokban és a szervizparkokban. Versenykörülmények közt az elektromos rásegítés több alkalommal is három másodpercen át tartó, 136 lóerős teljesítménylöketet jelent.
Az akkumulátor a gyorsasági szakaszok közt felállított szervizállomásokon külső áramforrásról is feltölthető, méghozzá alig 25 perc alatt. A 95 kg súlyú, folyadék- és levegőhűtésű akkucsomagot rendkívül szilárd burkolat védi a felverődő kövektől és egy esetleges baleset során fellépő erőhatásoktól.
A WRC autók történetében új fejezetet nyitó korszak
az eddigi legnagyobb technológiai előrelépés a WRC világában.
A hibrid hajtás bevezetésével az autók erősebbé válnak, miközben hajtásláncuk sokkal inkább hasonlít a közúti modellekére," vélekedett Malcolm Wilson, az M-Sport ügyvezető igazgatója. "A Puma neve már régóta jól cseng a raliban, és már alig várom, hogy ezt a fantasztikus megjelenésű gépet ott lássam a 2022-es Monte Carlo-rali rajtvonalánál!"- tette hozzá.