Megér a zöld rendszám plusz 2,5 millió forintot? - Ford Kuga FHEV teszt (2021)

Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Vágólapra másolva!
Teljes villamosító offenzívát indított a Ford, így a kompakt crossover a lágy és a konnektoros (plug-in) hibrid mellett immár egy harmadik kivitelben is elérhető. Ennél, akárcsak a legtöbb Toyotánál, teljes értékű, avagy „öntöltő" rendszert kapunk, amely nem jogosít ugyan zöld rendszámra és más kedvezményre, de sokaknak ez jelentheti a jó spórolási potenciált. Íme, a hibrid, ami hidat képez a múlt és a jövő között.
Vágólapra másolva!
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba

Jóból is megárt a sok. Nem is csoda, ha a Kuga esetében a ma oly divatos hibrid hajtásláncok tobzódását első hallásra nem értjük. Minek kell egy alapvetően dízelüzemű lágy hibrid, valamint egy balszerencsés rajtot vett, de 56 kilométert (WLTP) tisztán árammal haladni képes plug-in hibrid mellé egy már-már elavult, teljes értékű hibridet is csatasorba állítani? Menet közben aztán szép lassan kitisztul a kép: nagyon felhasználóbarát ez a konfiguráció, ami a mai világban önmagában is elég az üdvösséghez. De ennél persze sokkal többről van szó, vételárban pedig jóval kevesebbről.

Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba

Régen volt, hogy is volt?

Maga a technika még a múlt évezredre nyúlik vissza, amikor a Honda 1999-ben bemutatta a világ első, elektromos motorral kombinált benzines hibrid szériamodelljét, a kétszemélyes Insightot – mindenekelőtt a kaliforniai piacra tervezve. Aztán a Toyota a már használhatóbb Priusszal ellopta a show-t, s ugyancsak Japánban, illetve Amerikában megalapozta hibridek kultuszát. Végül ennek második generációja révén lettek világszerte menők és környezetbarátként elfogadottak a hibridek.

Ma már a laikusok is tudják, hogy ha valami benzines-elektromos vegyes üzemű, akkor az jó dolog lehet.

Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba

Egyre többet is áldoznak rájuk a vevők, így aztán egyre nagyobb karosszériával (és egyre kisebb belső égésű motorral) sorra jöttek ki a különböző autómárkák a saját megoldásaikkal, immár Európában is. Nem véletlenül nő a hibridek szelete az eladási tortában, már csak az emissziós kvóták teljesítése miatt is. Ráadásul a közmegbecsülésük toronymagasan vezet az összes motorfajta között, míg a dízelek erényeit (alacsony CO2-kibocsátás, hosszú utakon gazdaságosabb működés) lassan csak a gyártók ismerik el. Sebaj, már itt van a megváltó villanyhajtás, ami mindent lesöpör majd az asztalról.

Turbó és DSG helyett japán receptre készült

Na, de addig is kell valami, ami menő, környezetbarát és megfizethető – márpedig pontosan ilyen a harmadik generációs Ford Kugából az új Full Hybrid Electric Vehicle (FHEV), ami a piaci igények felőli megközelítésben kifejezetten jókor és jó helyre érkezett. Viszonylag egyszerű és kiforrott technikája, amelynek alapjait a Toyotával korábban kötött licencszerződések adták, és hasonló felépítésű rendszer dolgozott a korábban tesztünkön vendégeskedő Mondeo Hybridben is. Ennek megfelelően nem turbós, hanem Atkinson-ciklusú, 2,5 literes, négyhengeres szívómotort kapott, 152 lóerővel.

Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba

Ehhez jön még az eCVT váltó szomszédságába beépített 125 lóerős villanymotor, a rendszer teljes teljesítménye pedig 190 lóerő, ami papíron sem mutat rosszul, de a valóságban még a várakozásokat is felülmúlja. A japán iskolához illősen folyamatosan változó áttételű váltó ugyanis az ökót kivéve minden menetdinamikai üzemmódban

fokozatváltásokat imitálva ejti a fordulatot, akárcsak egy hagyományos automata, így nincs zavaró gumiszalag-effektus.

Magyarul, a hajtáslánc pazarul és hang nélkül teszi a dolgát, legfeljebb csak padlógázon űzve kér szót a négyhengeres benzinmotor.

Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba
Ford Kuga FHEV (2021) menetpróba

A villanymotor az 1,1 kW teljesítményű lítium-ion akkut töltve-merítve dolgozik, 1-2 kilométert önállóan is képes vele megtenni a Kuga, jellemzően azonban észrevétlenül segíti az üzemanyag-felhasználás hatékonyságát, így városban nagyon sokszor leállított benzinmotorral lehet gurulgatni. A részben 20. századi, de jócskán leporolt és felfrissített technika 6 l/100 km-es életszerű fogyasztást és kellemes dinamikát eredményez, főleg, ha hozzá tudjuk igazítani vezetési stílusunkat. Fantasztikusan lineáris az elérhető teljesítmény, és üdvözlendő, hogy a Kuga alapvetően csendesen tud suhanni.

Cikkünk folytatódik, kérjük, lapozzon!