A Renault Morphoz első látásra egy tipikus tanulmányautó, hiszen minden olyan tulajdonsággal rendelkezik, amit manapság egy efféle koncepcióba beépítenek a nagy gyártók.
Elektromos hajtású, magas építésű,
az ajtajai egymással szemben nyílnak, nincs B-oszlopa, kamerák helyettesítik a tükreit, van benne 5G-s internet és számtalan színes kijelző, a jobb első ülését pedig a hátsókkal szembe is lehet fordítani.
A Morphoz legzseniálisabb újdonsága azonban a nyújtható karosszéria, ami lehetővé teszi, hogy egyszerre legyen egy kompakt méretű, városban jól irányítható kompakt kocsi, és egy tágas, hosszú távon is kellő kényelmet biztosító utazóautó. City üzemmódban a karosszéria 4,4 méter hosszú, de Travel üzemmódban a speciális, repülőgépek szárnyaiban alkalmazott teleszkópos technológiával
az A-oszlopnál és a csomagtartónál megnyújtható, így a teljes hossz 4,8 méterre nő meg.
A 40 centis nyújtás fele a tengelytávban jelentkezik, ami azt jelenti, hogy ennyivel nő meg egyetlen gombnyomásra a hátsó utasok lábtere is.
Travel módban az orr-rész is enyhén átalakul,
a légbeömlő nyílások kisebbek lesznek, hogy javuljon a légellenállás. Akármilyen üzemmódban is legyen a Morphoz, a 2 méteres szélesség és a 1,55 méteres magasság nem változik.
Alapesetben a 40 kWh-s akkumulátor 400 km-es hatótávot tesz lehetővé, de be lehet tenni egy második, 50 kWh-s telepet is, amitől az elektromos szabadidő-autó már
700 km-t tud megtenni két töltés között.
Csak az első kerekek hajtottak, a villanymotor teljesítményét nem árulta el a Renault.
A látványos tanulmányautónak azért a szériaautókhoz is van köze, ugyanis
arra a CMF-EV platformra épül, amely az év végén érkező elektromos Renault SUV alapját adja.
Vélhetően a Kadjar-méretű szériaautó formája is valami hasonló lesz, bár ennyire extrém dizájnra és nyújthatóságra azért ne számítsunk.