Megjött az a Ford Focus, amire a sportos sofőrök vártak

Ford Focus ST
Vágólapra másolva!
Egy évvel a normál változat után végre a sportos ST is megérkezett, kétféle motorral.
Vágólapra másolva!
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST

Nyáron érkezik a kereskedésekbe, de már a márciusi Genfi Autószalonon ki lesz állítva a negyedik generációs Ford Focus sportváltozata, az ST. Az ötajtós ferdehátú és kombi karosszériával is választható csúcsváltozat

az első Ford, amibe elektronikusan vezérelt önzáró differenciálmű (eLSD) kerül.

A rendszer hidraulikus működtetésű tengelykapcsolókkal korlátozza a rosszabb tapadású első kerékhez jutó erőt, a nyomatéknak akár a 100 százalékát is képes a jobban tapadó első kerékre irányítani.

Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST

A Borg Warner által kifejlesztett új technológia állítólag gyorsabban és precízebben működik, mint a hagyományos, mechanikus önzáró differenciálmű. A hajtásláncból érkező információk és a járműdinamikai szenzorok jelei alapján a rendszer

már előre képes módosítani a vonóerő elosztását,

vagyis nem közvetlenül a kerekek kipörgésére reagál.

Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST

Szintén javítja a vezetési élményt a kézi váltóhoz párosított

gázfröccs-automatika,

ami visszaváltáskor egy automatikus gázfröccsel igazítja a motor fordulatszámát a rövidebb áttételhez. Amúgy a kézi váltó 7 százalékkal rövidebb úton jár a kulisszában, mint a normál Focusban. Felárért hétfokozatú automata váltó is rendelhető. A kormánymű a legdirektebb áttételű, ami valaha Fordba került, a normál Focusnál 15 százalékkal közvetlenebb, a két végpontja között csak kettőt fordul.

Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST

Ez az első Focus ST, amibe üzemmódválasztó kapcsolót tesznek, a sofőr a Csúszós út, Normál, Sport és a Versenypálya módok közül választhat, utóbbi csak akkor áll rendelkezésre, ha a feláras Teljesítmény Csomagot is megrendelik a kocsihoz.

Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST

A szériafelszereltség része azonban a folyamatosan kontrollált, állítható lengéscsillapítás,

amely a kormány, a futómű és a fékek állapotától függően változtatja a lengéscsillapítók feszességét minden második ezredmásodpercben. A Ford szerint a rendszernek köszönhetően a Focus ST egy pillanat alatt változhat át kényelmes túraautóból feszes sportkocsivá.

Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST

Kétféle motorral lesz kapható a Focus ST: a Mustangból és a Focus RS-ből ismert 2,3 literes benzines turbómotorral, ami itt

280 lóerőt és 420 Nm-t ad le.

A másik motor takarékosabb, de jóval kisebb teljesítményű 190 lóerős kétliteres dízel, 400 Nm nyomatékkal. A benzines Focus ST a rajtautomatika használatával 6 másodpercnél hamarabb gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órára, fél másodperccel hamarabb, mint a 250 lóerős elődje. A végsebesség valószínűleg 250 km/óra fölött lesz.

Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST
Ford Focus ST

A gázreakciókat javítja az a technológia, amit eredetileg a GT szupersportkocsiban jelent meg: amikor a vezető felengedi a gázpedált, a rendszer nyitva tartja a pillangószelepet, mérsékelve ezzel a turbótöltőből származó ellenirányú levegőáramlást, fenntartva így a turbinakerék fordulatszámát, hogy szükség esetén gyorsabban épülhessen fel a töltőnyomás.

Az anti-lag mellett a gázfröccs-automatika és az eLSD is csak a benzineshez lesz elérhető, a dízelmotoros verzióban csak az ívbelső kerék fékezgetése szimulálja az önzáró differenciálművet a kanyarban.