A Skoda fél éve mutatta be első teljesen elektromos autóját, a Citigo e iV modellt, ami a nyolc éve gyártásban lévő Citigóra épül, de hagyományos helyett elektromos hajtást kapott és a belsejét is alaposan áttervezték. Most végre a hazai kereskedésekben is rendelhetővé vált a zöld rendszámos miniautó, az alapára 6 549 390 forint, de ebből még lejön a villanyautóknak járó 21 százalékos állami kedvezmény, vagyis a vevőknek
csak 5 174 018 forintot kell majd fizetniük érte - plusz a rendelt extrákat. Porsche Bónusz finanszírozással (300 000 forint kedvezménnyel) és állami támogatással akár 4,94 millió forintért is megvásárolható az autó.
A szériafelszereltség tartalmazza a hat légzsákot, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, az elektromos első ablakokat, az automata klímaberendezést, a távirányítós központi zárat, a Swing II médialejátszót, az okostelefon dokkolót is.
A Skoda bevezetési akciót is hirdetett: minden természetes személy, aki december 31-ig szerződést köt, rendkívül kedvezményes áron vásárolhatja meg két tartozék egyikét.
Az akcióban
a kereskedések a MOON Wallbox Basic falitöltőt 3990 forintért (eredeti ára majdnem 300 ezer forint) adják,
vagy négy, Continental TS860 185/50 R16 81H téli gumiabronccsal szerelt, 16 hüvelykes Scorpius könnyűfém keréktárcsát 9900 forintért lehet hazavinni.
A Skoda Move & Fun applikációjának segítségével
az okostelefon kijelzője az autó műszerfalának szerves része lehet,
megjelenítve az autó, a médialejátszó vagy a navigációs rendszer információit. De az alkalmazás arra is képes, hogy a távolból lekérjük az akkumulátor töltöttségi szintjét, vagy előre beállítsuk a légkondicionáló hőmérsékletét.
A 3,6 méternél valamivel rövidebb Skoda elöl hajtó villanymotorjának
teljesítménye 83 lóerő,
azonnal elérhető nyomatéka a kétliteres szívó benzinmotorokéval egyenértékű, 210 Nm. A Citigoe iV-nek 0-100 km/órára 12,5 másodpercig tart a gyorsulás, a végsebességét elektronika korlátozza 130 km/órára.
A 36,8 kWh kapacitású, padlóba rejtett lítium-ion akkumulátor a WLTP-ciklus szerint
akár 265 kilométer hatótávot
is lehetővé tesz, ami azt jelenti, hogy a gyakorlatban a 200 km odafigyelés nélkül is meglesz.
Ha pedig lemerült az akku, 40 kilowattos egyenáramú gyorstöltőről CCS-kábellel egy óra alatt ismét 80 százalékig feltölthető. Ugyanez a művelet 7,2 kW-os fali töltővel a töltés 4 óráig, 2,3 kW-os otthoni töltéssel 12,5 óráig tart.