A BMW feltalálta a SUV-ot, ami nem is akar az lenni - BMW X2 xDrive 20d teszt

Vágólapra másolva!
Semmi sem utal arra, hogy az X2 terepre készülne, főleg nem az ültetett M futómű. Aszfalton viszont nincs párja a maga nemében.
Vágólapra másolva!
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr

Ki mondta, hogy minden SUV-nak azonosnak kell lennie? A gyártók mindig találnak olyan piaci réseket, amikkel újabb vevőket nyerhetnek meg maguknak. Ebben pedig a BMW az élen jár, nem véletlen, hogy

az X-széria mára népes családdá bővült 1-től 7-ig.

Ezúttal az X2-est tettük próbára, ami a sorban elfoglalt helyétől eltérően messze a legkisebb a sorban, még az X1-nél is 8 centivel rövidebb, 436 centis.

hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr

Elvileg abba a kategóriába tartozik, amely éles viták tárgyát képezi a Jeremy Clarkson által használhatatlannak minősített első X6 megjelenése óta.

Ez a kupésított SUV-ok szegmense, ami önmagában egy paradoxon.

Adott egy terepjárósan magas építésű, nagy kerekű, általában műanyag alsó borítással körbedekorált jármű, amire aztán egy sportkupéra hasonlító karosszériát illesztenek rá kis ablakokkal, alacsony tetővel és a vezetési élmény ígéretével.

hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr

Tényleg értelmetlen autó az X6, de a vidéki diszkók parkolójában nincs nála tekintélyesebb jármű, ezért megtalálta a maga speciális vevőtáborát. Sikere láttán a konkurencia is felébredt, az Audi (Q8) és a Mercedes (GLC és GLE kupé) beszállt a versenybe, de nem kell már sokat várni a lapított Porsche Cayenne, sőt, a Skoda Kodiaq bemutatására sem.

A legkisebb terepkupé

A BMW lefelé bővítette a terepkupé kínálatát, így jelent meg az X6 után az X4, és végül az X2 is. Utóbbi még olyan friss, hogy a másik két modell időközben már a második generációjánál tart. Ám

az X2 kicsit kilóg a sorból,

legalábbis a formavilágot tekintve. A két nagyobb modell valóban kupés formát kapott, de ezt kompakt méretben nem lehetett megvalósítani, ezért itt más trükköket vetettek be.

hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr

A tető nem kezd erősen lefelé ívelni, hanem eleve alacsonyabban húzódik, már az A-oszloptól kezdve, miközben az övvonal erősen felfelé tart. Ennek köszönhetően az ajtókon minimális az üvegfelület, ez és a vaskos C-oszlop a zömök farral szintén egyfajta kupés jelleget kölcsönöz az autónak.

Apropó C-oszlop! Az X2 teljesen egyedi stílusjegyét is itt találjuk,

mivel mindkét oldalra került egy-egy márkajelzés. Ez egyrészt utalás a régi BMW-kre, másrészt arra is jó, hogy oldja a nagy lemezfelület sivárságát. A tolvajoknak külön öröm lesz, hogy egy autóról rögtön négyet tudnak majd leszedni.

Belül olyan, mint az X1

Belül sem kapunk sokkot a látványtól, az X1-ben megszokott és bejáratott beltér fogad minket. A sötétszürke és fekete kárpitok komorságát fehér és kék színű díszbetétekkel igyekeztek oldani, este bónuszként változtatható színű és erősségű hangulatvilágításban is gyönyörködhetünk.

hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr

Ám a díszbetétek kapcsán nem tudom megkerülni a minőség témakörét. Az ember azt gondolná, hogy egy prémiummárkánál ilyesmivel nem kell foglalkozni. Természetesen szó sincs róla, hogy összetákolt hatást keltene az autó, ám vannak részletek, amik a vételár tudatában nekem nem nyerték el a tetszésem.

hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr

Az egyik ilyen épp a már említett fehér színű díszbetét. Jól néz ki, de ha hozzányúlunk, megkocogtatjuk, olcsó plasztik az egész. Aztán a műszerfali kamuvarrást nem igazán sikerült szépre kivitelezni, girbegurba az utas előtti rész, miközben a bőrkárpitok varrása rendben van. És ha már bőr, számomra elég durva tapintású és eléggé műbőrhatású volt a kárpitozás.

hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr
hdr

Nyilván az X2 nem egy M760Li, de az ezután nálam járt tesztautóban fényévekkel jobb volt a bőr, miközben egy forinttal sem kerül többe. Ezekhez még hozzátartozik, hogy

néha meg-megszólalnak a belső burkolatok,

főleg a műszerfal teteje felől hallottam zörgést.

A cikk nem ért véget, kattintson a második oldalra!