Szeptember elején még arról cikkezett a sajtó, hogy hamarosan továbbépülhet az M0-s nyugati szakasza, 2020-tól kezdődhetnek meg a munkálatok az M0-M1 csomópontja és a 10-es számú főút közötti szakaszon – írta az Mfor.hu.
A parlament előtt lévő, a területrendezésről szóló törvényjavaslat is úgy tünteti fel ezt a szakaszt az Ország Szerkezeti Tervében, mint amelyre idővel sor kerül a távlati gyorsforgalmi utak között.
Egy parlamenti bizottsági módosító azonban felülírná ezt a rendelkezést.
A törvényalkotási bizottság módosítója kivenné a Budaörs-Budakeszi-Nagykovácsi-Budapest (II. kerület) közötti szakaszt a törvényből.
Arra hivatkozva tennék ezt, hogy
nem történt meg ennek a szakasznak a részletes szakági tervezése,
ezért a nyomvonalat törölni kell az Ország Szerkezeti Tervéről.
Szeptemberben a Magyar Idők számolt be arról, hogy a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. kiválasztotta a tervezőket az említett szakasz megvalósítási tanulmányának elkészítésére. A győztes konzorcium 396 millió forintért vállalta a munkát.
A tervek szerint
az M0-s nyugati szakaszában 20 kilométer hosszú, kétszer kétsávos, beton pályaszerkezetű autóút épülne,
amely a Győr felé vezető M1-es autópályát kötné össze a pilisi települések felé vezető 10-es úttal. Komoly költségeket helyezett kilátásba a lap, tekintettel arra, hogy a budai hegyek között számos helyen alagútban kellene futtatni az utat, illetve viaduktokra is szükség lenne.
A jelek szerint ez a projekt csúszik,
a Terv része marad ugyanakkor a további szakasz, amely északi irányban halad a Solymár-Pilisborosjenő-Üröm-Budapest (III. kerület)-Budakalász (11-es számú főút) nyomvonalon, 7 kilométer hosszan.