Itt az új csoda-Mazda, amitől a Volkswagen Golf is reszkethet

mazda3
Vágólapra másolva!
A Mazda a Los Angeles-i Autószalon bemutatta az új Mazda3-at. Jövőre jön az új modell, ötajtós és szedán kiadásban egyaránt.
Vágólapra másolva!

Az új Mazda3 külső formavilága a Mazda által régóta futtatott KODO formanyelv továbbfejlesztett változata szerint készült. A japánok szerint az autó megjelenése „letisztult, egyszerű, egy vonallal megrajzolható forma, élek nélküli felületváltással", amiben biztosan van valami, de a lényeg, hogy jól néz ki.

Forrás: Mazda

A ferde hátú és a szedán két teljesen különböző karakter:

az ötajtóst sportos, dinamikus modellnek szánta a Mazda, míg a szedán kifinomultabb és elegánsabb.

Forrás: Mazda

Az utastérben

az automata és a kézi kapcsolású sebességváltó karja egyaránt előrébb és magasabbra költözött,

így könnyebben elérhető és kezelhető. A HMI utasításrendszer kapcsolóját is előrébb költöztették, a pohártartókat a váltókar elé hozták, a középső könyöklőt meghosszabbították.

Forrás: Mazda

A head-up kijelző, a műszeregység és a központi kijelző új kialakítást kapott,

így pontosabban jelenítik meg az információkat, az alkalmazott betűtípusokat egységesítették. Az új Mazda3 8,8 colos, széles formátumú központi kijelzőt kapott.

Forrás: Mazda

Az új Mazda3 európai benzinmotor-kínálatában 1,5 és 2,0 literes Skyactiv-G erőforrások kaptak helyet.

Mindkét motor optimalizált szívótorok- és dugattyú-kialakítást kapott,

a menetdinamikát, az üzemanyag-fogyasztást és a környezeti kompatibilitást osztott üzemanyag-befecskendezéssel és a hűtőfolyadék áramlását szabályozó szeleppel javítják.

Forrás: Mazda

Emellett egy 1,8 literes Skyactiv-D dízelmotor is rendelhető. Ennek gyorsan reagáló, többlyukú piezo befecskendezői nagy nyomáson, pontosan szabályozva valósítják meg a többfázisú üzemanyag-befecskendezést.

Forrás: Mazda

Az új Mazda3 az első olyan sorozatgyártású autó, amely sűrítéses gyújtással üzemelő benzinmotorral is rendelhető lesz.

A Skyactiv-X SPCCI a benzinesek előnyeit (sima járás, pörgethetőség) a dízelekéivel (kis fogyasztás, alul nagy nyomaték) egyesíti. Korábban már mi is kipróbáltuk a csodamotort, a róla szóló cikk itt található.

A normál benzineseknél 20-30 százalékkal takarékosabb új motort a Mazda új M Hybrid rendszere támogatja, amely még tovább csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. Az új M Hybrid rendszer a Skyactiv-G motorokhoz is elérhető.