Leszerepelt az új Suzuki a törésteszten

törésteszt
Vágólapra másolva!
Az idei év leggyengébb eredményét érte el, a gyenge légzsák miatt a vezetőt helyettesítő bábu lefejelte a kormányt a frontális ütközésnél.
Vágólapra másolva!
A Jimny gyenge szereplésére magyarázat a kis tömeg, az alvázas felépítés, a rövid orr, és a várhatóan elérhető ár Forrás: Euro NCAP

Az európai törésteszteket végző független szervezet, az Euro NCAP közzé tette legújabb négy teszteredményét, amelyek közül a Suzuki Jimnyé lett a leggyengébb, és sajnos nemcsak ebből a négyesből, hanem az egész idei évet tekintve is. A kis japán terepjáró 73%-ot kapott a felnőtt, 84%-ot a gyermek utasok védelmére, 52%-ot gyalogosvédelemre és 50%-ot a vezetéstámogató rendszereire, ami összességében egy

3 csillagos bizonyítványt jelentett.

A tesztelők kifogásolták, hogy a félátfedéses frontális ütközés során a kormánykerék elmozdult, és a vezetőoldali légzsák nem nyílt ki eléggé,

ami lehetővé tette, hogy a vezető feje találkozzon a kormánykerékkel.

Ezek miatt a fej védelme csak a „csekély" minősítést kapta meg, a mellkas védelme pedig azért lett „gyenge", mert a kabin jelentősen és kiszámíthatatlanul deformálódott az ütközés során. De „gyenge" lett a hátsó utasok fejének védelme is egy teljes átfedéses frontális ütközés során, a vezető és az első utas mellkasának védelme pedig „csekély".

Forrás: Euro NCAP

Szintén „csekély" a vezető és az első utas nyakának védelme egy hátulról történő ráfutásos ütközés során, amikor az utasok

ostorcsapás jellegű sérülésnek vannak kitéve.

Amiben viszonyt jól szerepelt a Jimny, a vezető és az utas lábának védelme a frontális ütközések során, valamint az oldalütközés során a felsőtest védelme.

Forrás: Euro NCAP

A Jimnyn kívül még három másik autót vizsgált az Euro NCAP: az Audi A6 és a Volkswagen Touareg 5-5 csillagot, a Ford Tourneo Connect 4 csillagot szerzett.