Egyes becslések szerint, ha a Magyarországon közlekedő valamennyi gépjármű abroncsát a megfelelő nyomásra fújnák fel,
az ország üzemanyag-fogyasztása azonnal csökkenne tíz százalékkal
- áll a Magyar Gumiabroncs Szövetség közleményében.
A látszólag rendben lévő abroncsok nyomását is ellenőrizni kell havonta legalább egyszer, mondjuk a lakóhelyünkhöz legközelebb eső benzinkúton.
A megfelelő érték az, amit az autó kézikönyvében, vagy jellemzően a vezető felőli első ajtó környékére ragasztott matricán tesz közzé a gyártó.
A kis táblázatban eltérő értéket adnak meg egy-két utasra számítva, jól felpakolt kocsira, dízel- illetve benzinmotorra, és megint mást, ha utánfutót vontatunk. (Ha a nyomást meleg gumin ellenőrizzük, a gyártó által előírt számokhoz 0,3 bart hozzá kell adni.)
Sokan elfelejtik a csomagtartó mélyére elásott pótkerékben ellenőrizni a nyomást, ebben az esetben egy esetleges kerékcserénél kínos meglepetés érhet bennünket. A pótkereket nyugodtan fújjuk az előírt legmagasabb abroncsnyomásnál 0,5 barral nagyobb nyomásra.