A kombi Kia Ceedbe többet lehet pakolni, mint egy Octaviába

Kia Ceed kombi
Vágólapra másolva!
Még a hangárnyi méretű Skodánál is nagyobb a Kia csomagtartója, ha pótkerékkel együtt nézzük a befogadóképességet.
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Csak idén februárban mutatta be a Kia a Ceed harmadik nemzedékét ötajtósként, és a Genfi Autószalonon már a Sportswagonra keresztelt kombit is kiállították. Nem csoda, hogy

nem akartak várni a puttonyos változat bevezetésével,

mivel a korábbi generációknál rendkívül kedvelt volt ez a karosszériafajta, több mint félmilliót adtak el belőle Európában.

A far nagyon hasonlít a Hyundai i30-éra - nem véletlenül Forrás: Origo

Az új Kia Ceed kombi 95 mm-rel hosszabb, 20 mm-rel szélesebb és 20 mm-rel alacsonyabb, mint elődje, a 2650 mm-es tengelytáv viszont nem változott annak ellenére, hogy új a padlólemez.

A csomagtartót 528-ról 600 literesre növelték,

nagyrészt a 115 mm-rel megnyújtott hátsó túlnyúlásnak köszönhetően.

Csomagrendező is van a 600 literes csomagtartóban Forrás: Origo

Egyébként a 600 literes csomagtartó 12 literrel még a Skoda Octavia kombiét is lepipálja, feltéve, hogy a cseh autóban benne van a feláras pótkerék (nélküle már az Octavia nyerné az összehasonlítást, mivel úgy 610 litert kínál).

Alapáron egyébként a Ceed Sportswagonhoz is csak defektjavító készletet mellékelnek, és felárért is csak vékony szükségpótkerék jár, ami viszont a Kia szerint nem befolyásolja a csomagtartó méretét.

Igényes, közel prémiumszintű a műszerfal Forrás: Origo

A Ceed kombi 40/20/40 arányban osztott hátsó üléseit a kocsi mögött állva, egy kar meghúzásával is le lehet dönteni.

Először rendelhető elektromos csomagtérajtó-mozgatás,

ami automatikusan kinyitja a hátsó ajtót, ha valaki teli kézzel, kulccsal a zsebében a kocsi mögé lép. Szintén megkönnyíti a pakolást, hogy a csomagtartó pereme alacsonyabbra került.

Alacsonyabb a rakolóperem, 40/20/40 arányban osztott a hátsó üléstámla, rendelhető elektromos nyitás is Forrás: Kia

A csomagtartót, és a nagyobb terhelés miatt feszesebbre hangolt hátsó futóművet leszámítva a Ceed Sportswagon műszakilag megegyezik az ötajtóssal, a motorválasztéka

három benzines és két dízelmotort tartalmaz.

Az alapváltozatok 100 lóerős 1,4-es szívómotorral kerülnek forgalomba, az összes többi motor viszont turbós és közvetlen befecskendezésű.

Széria a tetősín a kombihoz Forrás: Origo

A kombi Ceed gyártása az ötajtósé után pár hónappal, idén augusztusban kezdődik a szlovákiai Zsolnán, az első autók a negyedik negyedévben érkeznek majd be a hazai Kia-kereskedésekbe. A Ceed egyik nagy vonzereje, a

7 évre vagy 150 ezer kilométerre vonatkozó garancia

természetesen a kombira is érvényes.