Az M76-os megépítése után Keszthely is kétszer kétsávos bekötést kap, a 17 települést érintő autóút 110 km/h-s sebességű haladást tesz majd lehetővé. Különlegessége, hogy
a zalaegerszegi járműipari tesztpályához kapcsolódva az önvezető és elektromos járművek közúti tesztelését is lehetővé teszi majd.
2020-ig elkészül a Zalaegerszeg és Alsónemesapáti között még hiányzó, mintegy másfél kilométeres szakasz négysávossá alakítása,
illetve az M7-es holládi csomópontjától Fenékpusztáig tartó új nyomvonal. A kettő közötti szakasz tervezése is elindul, itt az építkezés befejezését 2022 végére tervezik.
A leendő gyorsforgalmi úton az
úttestbe integrált napelemek lesznek, amelyek az összes lámpát és jelzőtáblát üzemeltetik,
de felsővezetékkel is szeretnék ellátni az utat, hogy az elektromos meghajtású kamionok áramszedővel haladhassanak rajta.
Az M76-os beruházásán kívül elkezdődik a Zalaegerszeg és Vasvár közötti gyorsforgalmi út tervezése is. A zalai megyeszékhely beruházásainak összegéből 201 milliárd hazai forrás - beleértve az M76-os teljes költségét -, 11,5 milliárd pedig uniós forrás.