Forradalmi benzinmotorral érkezik az új Infiniti QX50

Infiniti QX50
The new 2019 QX50 is the most compelling INFINITI to date. Based on an entirely new platform, the new QX50 is a mid-size crossover with world-first technologies, standout design and unrivaled interior space.
Vágólapra másolva!
Az Infiniti QX50 az első szériaautó, ami változó sűrítésű turbómotort kap. Az erőforrás 272 lóerős, és állítólag olyan takarékos, mint egy dízel.
Vágólapra másolva!
Elődjéhez képest a QX50 karosszériája 23 százalékkal lett merevebb, és 6 százalékkal áramvonalasabb lett Forrás: Infiniti

A Los Angeles-i Autószalon előtt hivatalosan is leleplezte a Nissan prémiummárkája, az Infiniti az új szabadidő-autóját. A QX50 első nemzedéke (amit korábban EX-nek hívtak) a hihetetlen mérteket öltött SUV-láz ellenére Európában alig talált vásárlót, a most bemutatott utód viszont divatosabb formájának, nagyobb helykínálatának és forradalmi benzinmotorjának köszönhetően jóval népszerűbb lehet. Persze nem lesz könnyű dolga, az új Audi Q5-től, BMW X3-tól, Jaguar F-Pace-től, a Lexus NX-től, a Mercedes GLC-től és a Volvo XC60-tól kell majd vevőket elcsábítania.

Megkönnyítheti a dolgát, hogy

olyan benzinmotorral szerelik, amihez foghatót egyik vetélytárs sem kínál.

A 20 éven át fejlesztett, kétliteres, négyhengeres VC-Turbo különlegessége ugyanis, hogy egy trükkös mechanizmus segítségével (aminek működését a fenti videón lehet megnézni) a sűrítési arányát 8:1 és 14:1 között szabadon változtatja, előbbi a sportos, utóbbi a takarékos autózást segíti. Az új motor legnagyobb teljesítménye 272 lóerő, legnagyobb nyomatéka 380 Nm.

Különleges technikájának (és a downsizingnak) köszönhetően 35 százalékkal fogyaszt kevesebbet a VC-Turbo, mint az elődben szolgált 320 lóerős, 3,5 literes V6-os szívómotor, vagyis a hivatalos mérési ciklus szerint

11,3 helyett 7,3 liter benzinnel is megelégszik.

Ráadásul fürgébb is lett vele a QX50, a százas sprint például 6,4 helyett már csak 6,3 másodpercig tart.

Ha megbízhatónak bizonyul, a VC-Turbo nagy lépés lehet a benzinmotorok fejlődésében Forrás: Infiniti

Kizárólag fokozatmentes automata váltóval készül majd az új Infiniti, de az már a vevőn múlik, hogy első- vagy összkerék-meghajtással kéri-e. Előbbivel 0,4 másodperccel romlik a gyorsulás, de 5 százalékkal javul a fogyasztás.

A vadonatúj padlólemezre épített luxusterepesről azt ígéri az Infiniti, hogy a kategória legtágasabb utasterével rendelkezik, ráadásul a csomagtartó is 895 literes. A luxus SUV forgalmazása körülbelül egy év múlva kezdődhet meg Európában.