Súlyos helyzet alakult ki a magyar jogosítványoknál, ez az oka

Vágólapra másolva!
Nagyjából kétszázezer forintba kerül, mire egy kezdő vezető megszerzi a jogosítványát. Több oka is van annak, hogy ennyire elszaladtak az árak.
Vágólapra másolva!

Hatósági díjakkal, vizsgákkal együtt legkevesebb 170-180 ezer forintból lehet kihozni egy jogosítványt, de

egy-két bukással, pár pótórával már 200 ezer a jogosítvány ára

- írta a Vezess.

A Csigavér autósiskola szerint az oktatói munkaidő hatósági korlátozása, illetve az 580 kilométeres kötelezően teljesítendő menettávolság bevezetése vagy a jogosítványszerzés idejét nyújtja ki sokak számára elfogadhatatlan mértékben, vagy csak drágább cégeknél, túlárazott vezetési órák vásárlásával, gyakorlatilag a felárat fizetni nem akaró vagy nem tudó tanulóvezetők oktatási idejének rovására nyílik lehetőség elfogadható időn belül megszerezni a jogsit.

Míg az online KRESZ-tanfolyammal és az elméleti vizsgával pillanatok alatt végezni lehet,

innen még minimum három-négy hónap van hátra ahhoz, hogy kézhez kapjuk a jogsit.

A vizsgaidőpontot is négy-öt hétre adja meg a szintén munkaerőhiánnyal küzdő vizsgáztató hatóság, azaz

egy hónap elmegy csak a vizsgákra való várakozással

- azután, hogy az oktató úgy döntött, vizsgára bocsátható a tanuló.

A probléma a képzést szabályozó jogszabály 2013-as módosításával (24/2005. (IV. 21.) GKM rendelet) keletkezett. Az ekkor kötelezően előírt tanuló-kilométerek száma mellett hiány állt elő a gépjárművezető-oktató képzésben is, a folyamat pedig az azóta eltelt néhány év alatt oda vezetett, hogy

a megbillent kereslet/kínálat egyensúly felnyomta a normális időn belüli jogsiszerzés árát.

Az oktatóhiány csak a legolcsóbb jogsiszerzésre berendezkedett cégeknél gond, mivel a havi maximum 200 órát engedélyező szabályozás mellett az oktatók elmennek azokhoz az iskolákhoz, ahol jobban megfizetik őket - írja a Vezess.