Nemrég kiderült, hogy a 2/A felújításánál azért kell 60-nal cammogni a munkával éppen nem érintett szakaszokon, mert az autósok rosszul viselik a változásokat, nehezen alkalmazkodnak - írta a Napi.hu.
A tapasztalatunk az, hogy az újonnan bevezetett forgalmi rendek első hónapjaiban van a legtöbb baleset.
Ezért alakítottunk ki viszonylag hosszú szakaszon forgalomkorlátozást és terelést" - mondta Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője.
Azóta gyakran előfordul, hogy
az autósok egy darabig betartják a korlátozást, majd dühös előzésbe kezdenek.
"Az indokolatlan terelés több szempontból is kontraproduktív" - magyarázta Kőrös András, a Groupama Tanpálya vezető instruktora.
Ha egy magyar autós nem érti a sebességkorlátozás indokát, vagy éppen látja, hogy az felesleges, akkor első nap még betartja, a másodikon már bosszankodik, a harmadikon pedig már nem tartja be"
- tette hozzá a szakértő.
Ez pedig azért nagy baj, mert
egy úton az az egyik legnagyobb veszélyforrás, ha a közlekedők sebessége között nagyok a különbségek.
Éppen ezért határoznak meg minimális sebességet az autópályákon is.