Egy kisebb ország költségvetését költi villamosításra a VW

2017.09.12. 10:50

Tovább vezekel a dízelbotrányért a német gyártó: 2025-ig 80 elektromos vagy hibrid autót mutat be a különböző márkáival, 2030-ra pedig minden típusnak lesz már villanymotoros változata, mindez 20 milliárd euróból.

A Volkswagen vezérigazgatója, Matthias Müller a Frankfurti Autószalon előestéjén tartott sajtótájékoztatón jelentette be cége hatalmas vállalását. Állítása szerint a Volkswagen vezető szerepre tör az autóipar elektrifikációjában.

A Frankfurti Autószalon előestéjén bemutatkozott a VW-csoport összes újdonsága. Kattintson a képre, és mindet megismerheti a galériából

Fotó: Csudai Sándor - Origo

A hajtásrendszerek teljes spektrumát fogjuk kínálni a hagyományostól a villanymotoros autóig. Az iparágunk átalakulása visszafordíthatatlan, és mi leszünk a folyamat élharcosai azáltal, hogy a mobilitást újradefiniáljuk, tisztábbá és jobbá tesszük” - mondta a hétfő esti sajtótájékoztatón Frankfurtban.

Újra elhozták, ezúttal szürkére festve a SEDRIC autonóm autót. Moduláris villanyautó-padlólemezre épül, és 5-ös szintű önvezető képességű: nincs sofőrje

Fotó: Csudai Sándor - Origo

Nem a gazdagok játéka lesz a villanyautó

A nagyratörő, Roadmap E nevű akcióterv keretein belül 2025-ig 50 tisztán elektromos és 30 konnektoros hibrid modellt fognak bemutatni, amiket olyan áron fognak értékesíteni, hogy „a villanyautók ne csak a kevesek játékszerei lehessenek”.

Hatótávolság és ár - ezen a két tulajdonságon kell javítani a villanyautók terjedéséhez

Fotó: Csudai Sándor - Origo

A 2030-as év, amikorra már a Volkswagen, Audi, Porsche, Skoda, Seat, Bentley és Bugatti márkák minden típusának lesz villanymotoros verziója, Müller szerint nem számít távoli időpontnak, „az autóipar számára ez már a holnapután”.

Az új Panamera és Cayenne eladásaiból is egyre nagyobb részt vesznek ki a plug-in hibridek - az új SUV-ból egyelőre nincs is dízel

Fotó: Csudai Sándor - Origo

A terv első fázisában 5-600 kilométer hatótávolságú villanyautók jönnek majd,  de az akkumulátortechnológia fejlődése Müller szerint lehetővé teszi 2030-ban a szilárdtest-akkumulátorok bevezetését, amivel az 1600 kilométeres hatótáv sem lenne elképzelhetetlen.

Az Audi Aicon tanulmány már az autonóm autók jövőjét mutatja - pedálok és kormány nélkül

Fotó: Csudai Sándor - Origo

A szilárdtest-akkumulátor a mai lítium-ionos telepekkel ellentétben szilárd elektrolitokat és elektródákat használ. Nemcsak kisebb és könnyebb, de gyorsabban tölthető és élettartama is nagyobb.

Mi lesz a benzinesekkel és a dízelekkel?

A vezérigazgató szerint a Volkswagen azért nem áll le a hagyományos, belső égésű motorok gyártásával sem, mert ezek jelentik az összekötő kapcsot a jelen és a jövő technológiája között, és az ilyen motorú autók eladásából lehet azt a profitot előteremteni, amit a fejlesztésbe forgathatnak vissza.

A Volkswagennél már múlt idő a kihegyezett szívómotor (mint a kiállított Golf I. GTI-ben), de egy ideig maradnak a TSI-k és TDI-k

Fotó: Csudai Sándor - Origo

A terv végrehajtására a vállalat nem kevesebb, mint 20 milliárd eurót, azaz 6000 milliárd (!) forintot tervez költeni. Hogy az összeg nagyságát érzékeltessük, ez a magyar állami költségvetés éves bevételének nagyjából a harmada.

Mi lesz a gyártóknak előírt CO2-kibocsátási flottaátlaggal? A tömegmodellek hivatottak csökkenteni, a kevéske szupersportkocsi, például a Bugatti Chiron nem oszt, nem szoroz

Fotó: Csudai Sándor - Origo

A villamosítás mellett a CNG-gázzal hajtott modellek számát is növelnék, és az üzemanyagcellás hajtásrendszer fejlesztésével sem álltak le, utóbbi 2025-ben jelenhet meg a szériagyártásban.

Íme, a Mercedes válaszlépése

A Daimler, a világ vezető luxusautó-gyártója azt tervezi, hogy öt éven belül a Mercedes-Benz márka minden modelljéből tud majd elektromos vagy hibrid meghajtású változatot kínálni vevőinek.


Dieter Zetsche, a a Daimler konszern igazgatótanácsának elnöke, a Mercedes-Benz vezérigazgatója hétfőn egy befektetőknek tartott konferencián elmondta, hogy 2022-re a Mercedes-Benz minden terméke, több mint ötven modell, elérhető lesz elektromos meghajtással, vagy teljes egészében elektromos vagy hibrid változatban. Ezen belül a Smart márkájú városi autó 2020-tól kezdve kizárólag elektromos változatban lesz megvásárolható.

 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK