Ingyenes lehet a M7-es autópálya egyik szakasza

Autópálya, autópálya-matrica, ellenőrzés, Állami Autópályakezelő Zrt.
Illusztráció.
Vágólapra másolva!
Székesfehérváron óriási az átmenő forgalom, ezért a városvezetés átmenetileg sztrádadíjmentességet kérne, amíg megépül a déli összekötő út. Főleg a balatoni üdülőszezonban lenne kisebb a dugó a városban.
Vágólapra másolva!

Cser-Palkovics András (Fidesz) polgármester hangsúlyozta, nem az autópályadíj megszüntetését kezdeményezik, hanem a felfüggesztését a személygépkocsik és motorkerékpárok számára, a következő 3-5 évre. Hozzátette: erre az időszakra – igazolható bevételkiesés esetén – a város kész az államnak kifizetni az elmaradó bevételeket.

Korábban kértek már hasonló mentességet a minisztériumtól, de akkor kompenzációt nem ajánlottak, illetve a belvárost tehermentesítő utakra sem volt még forrás. Ez mostanra megváltozott, így a városvezető reméli, a tárca partner lesz az ideiglenes díjmentességben.

. Forrás: MTI/Németh György

A polgármester elmondta, hogy

három olyan fontos út épül meg több milliárd forintból a következő években,

amelyek a városon belül alternatív útvonalakat jelentenek az autópályával szemben, és megoldást jelenthetnek Székesfehérvár közlekedési problémáira is.

Az egyik a vasútállomás mellett létesülő intermodális központ beruházás keretében az Új Váralja sort köti össze a Mártírok útjával, a másik a déli összekötő út, amely a Székesfehérvár területén belül a 62-es és 63-as utak bevezető szakaszait köti össze, a harmadik pedig a börgöndi repülőtér-fejlesztés keretében a városhatáron kívül szintén a 62-es és 63-as utakat kötné össze. Az első kettőre már megvan a forrás, a harmadikra hamarosan meglesz.

Megkezdték a tárgyalásokat az állammal a Székesfehérvár-centrum autópálya-lehajtó és a 8-as főút kereszteződésében lévő körforgalom bővítéséről, mert

ennek kapacitása a megnövekedett forgalmat nem képes elvezetni.

A város hajlandó lenne anyagilag is támogatni a fejlesztést úgy, hogy a csomópont állami kezelésben van.