Ki nem találná, hogy hívják a legerősebb Opelt

2017 Opel Insignia GSi
2017 Opel Insignia GSi
Vágólapra másolva!
Az OPC helyett ezúttal egy sokkal régebbi típusnévvel jön a 260 lóerős, sportos Insignia.
Vágólapra másolva!
Forrás: Opel Automobile GmbH

Nem kellett sokat várni arra, hogy a márciusban debütált Opel Insignia kapjon egy igazán ütős változat: négy hónappal a premier után meg is érkezett a GSi, amely a régi OPC helyét veszi át a modellpalettán.

Forrás: Opel Automobile GmbH

A legnagyobb változás, hogy a szép hangú, de iszákos és nehéz, 2,8 literes turbós V6-os helyett ezúttal

egy kétliteres, turbós négyhengeres felel a hajtásért.

Bár az új motor 65 lóerővel gyengébb a réginél, de 260 lóerővel és 400 Nm-rel azért nincs ok panaszra, pláne, hogy az új Insignia GSi jobb köridőre képes a Nürburgringen, mint elődje.

Ez nagyrészt annak köszönhető, hogy 160 kilóval könnyebb, és ennek nagy része az első tengelyről került le, ami csökkenti az alulkormányzottságot. Szintén jó hír, hogy az új motorral az átlagfogyasztást 11,4 literről 8,6 literre csökkentették.

Forrás: Opel Automobile GmbH

A trükkös, tengelykapcsolókkal operáló

nyomatékvektoros összkerékhajtás,

ami kanyarban az ívkülső hátsó kerékre juttat több erőt, ritkaság a szegmensben, csakúgy, mint a nyolcfokozatú automata váltó, amit a kormányról is lehet kapcsolni. Rövidebb rugókkal ültették le 10 milliméterrel a GSi karosszériáját a normál Insigniához képest, ezen kívül feszesebb lengéscsillapítókat és 345 mm átmérőjű Brembo féktárcsákat is beépítettek, a 20 colos felniken Michelin Pilot Sport 4 gumik feszülnek.

Forrás: Opel Automobile GmbH

Az Opel-kínálat új csúcsmodellje kapott egy verseny-üzemmódot is, ami az ESP gombjával aktiválható. Ha kétszer egymás után megnyomják, kikapcsolódik a kipörgésgátló, és nagyobb szögű farolást enged meg a menetstabilizáló elektronika. Az új Insignia GSi világpremierje a szeptemberi Frankfurti Autószalonon lesz, október közepétől már az értékesítés is elkezdődik.

33 éves hagyomány: az Opel GSi-modelljei

Először 1984-ben a Manta GSi és a Kadett GSi (115 LE, 1,8 l) keltett feltűnést, majd négy év múlva a két felülfekvő vezértengelyes, négyszelepes Kadett 2.0i GSi 16V 150 lóereje. Ez a motor jelent meg utódjában, az első Astrában is. A Corsa különböző generációiból is voltak GSi-modellek: a mára már klasszikussá lett 100 lóerős „A" Corsa GSi (1988), vagy a „D" Corsa GSi 2012 augusztusában.