Ezt tudnia kell, ha a fékre tapos az autójában

fékút
Vágólapra másolva!
A német autóklub (ADAC) táblázatba rendezte az elmúlt években végzett tesztjeinek eredményeit. Kiderült, hogy melyik autónak a legrövidebb a (száraz felületen mért) fékútja.
Vágólapra másolva!

Az ADAC évente sok-sok autót tesztel, ezeknek a vizsgálatoknak pedig a része annak mérése is, hogy az egyes autók hány méter alatt állnak meg 100 km/h-s tempóról.

Az ADAC listája egy kicsit persze játék a számokkal, mert nehéz összehasonlítani a szuperszéles abroncsokkal készülő, tesztgyőztes Porsche 911 Carrera Cabriolet fékútját (31,3 méter) a tökutolsó, feltehetően virsligumikkal szerelt Citroën Jumper Combiéval (47,8 méter).

Forrás: ADAC

A tesztek ezen felül nem egyszerre, hanem különböző évek különböző hónapjaiban készültek, jó eséllyel különböző márkájú gumikkal is, így a körülmények állandósága még csak véletlenül sem áll fenn.

Ennek ellenére érdemes végigböngészni a kategóriánkénti bontást, ha esetleg másnak nem is, afféle kiindulási alapnak jók lehetnek a számok.

Forrás: ADAC

A kisautóknál a Mini One D volt a legjobb az ADAC tesztjein (32,7 méter), a kompaktoknál a Seat Leon ST 1.6 TDI lett az első (33,1 méter). A közép- és felső kategória legjobbja a Mercedes S 500 Plug-in Hybrid (32,6 méter), míg a sportautóknál a már említett Porsche 911 volt a győztes.

Az SUV-k mezőnyében a Volvo XC90 D5-tel mérték a legjobb értéket (33,6 méter).