Az ADAC évente sok-sok autót tesztel, ezeknek a vizsgálatoknak pedig a része annak mérése is, hogy az egyes autók hány méter alatt állnak meg 100 km/h-s tempóról.
Az ADAC listája egy kicsit persze játék a számokkal, mert nehéz összehasonlítani a szuperszéles abroncsokkal készülő, tesztgyőztes Porsche 911 Carrera Cabriolet fékútját (31,3 méter) a tökutolsó, feltehetően virsligumikkal szerelt Citroën Jumper Combiéval (47,8 méter).
A tesztek ezen felül nem egyszerre, hanem különböző évek különböző hónapjaiban készültek, jó eséllyel különböző márkájú gumikkal is, így a körülmények állandósága még csak véletlenül sem áll fenn.
Ennek ellenére érdemes végigböngészni a kategóriánkénti bontást, ha esetleg másnak nem is, afféle kiindulási alapnak jók lehetnek a számok.
A kisautóknál a Mini One D volt a legjobb az ADAC tesztjein (32,7 méter), a kompaktoknál a Seat Leon ST 1.6 TDI lett az első (33,1 méter). A közép- és felső kategória legjobbja a Mercedes S 500 Plug-in Hybrid (32,6 méter), míg a sportautóknál a már említett Porsche 911 volt a győztes.
Az SUV-k mezőnyében a Volvo XC90 D5-tel mérték a legjobb értéket (33,6 méter).