Kiakad a cukiságmérő új Suzuki Ignistől

Suzuki Ignis
Vágólapra másolva!
A Suzuki a Párizsi Autószalonon mutatta be az Ignis második, Japánban készülő nemzedékét, amely csak nevében hasonlít Esztergomban gyártott elődjére.
Vágólapra másolva!

Az új Ignis 3,7 méteres hosszával egyértelműen a városi miniautók táborába tartozik, annyi különbséggel, hogy nagy, 18 centis hasmagasságával és opciós összkerékhajtásával valószínűleg könnyű terepen sem vall szégyent.

A Suzuki Ignis a párizsi standon Fotó: Gulyás Péter (Origo)

Mindössze 1,66 méter széles a kocsi,

ezért kissé úgy néz ki, mintha oldalról összepréselték volna. Viszont egyetlen jelenlegi Suzukin sincs ennyi formai játék, a vidámságot tükröző LED-es fényszórók, a hátsó ablakok lecsapott sarkai vagy a mögöttük lévő három vonal mind-mind egyéniséget kölcsönöznek a kis SUV-nak.

3,7 méter hosszú, a tengelytáv a 2,5 métert sem éri el Fotó: Gulyás Péter (Origo)

Belül igazán fiatalos műszerfal fogadja a vezetőt,

az olcsó anyagokat könnyű szívvel bocsátja meg az ember a jól sikerült dizájn miatt.

Különösen a középkonzol látványos, az érintőképernyőn viszont ugyanaz a fedélzeti rendszer fut, ami a Vitarából már ismerős. Kényelmes és elég hosszú ülőlapú az első ülés, a derékszögben nyíló ajtók olyan könnyen mozognak, mintha papírból lennének.

Hátulnézetből is karakteres Fotó: Gulyás Péter (Origo)

A Balenóhoz hasonlóan ez a típus is az új, merev és könnyű kisautóplatformra épül, ezért lehetséges, hogy

az alapváltozat tömege mindössze 810 kg,

de még az összkerekes kivitel is csak 60 kilóval nehezebb nála. Újdonság a szélvédő mögé épített sztereokamera, amely a városi koccanásgátló rendszer szemeként működik. Ez a biztonsági extra, ha gyalogost vagy álló tárgyat érzékel az autó előtt, akkor először a kormányt rezegteti meg, aztán automatikusan fékezésbe kezd.

Játékos a műszerfal Fotó: Gulyás Péter (Origo)

Csak az 1,2-es, 90 lóerős kettős befecskendezésű, négyhengeres szívómotorral lehet majd megvenni az Ignist, vagyis a Balenóban debütált 1,0 literes, háromhengeres turbómotor egyelőre várat magára. Viszont az 1,2-es elérhető lesz az SHVS nevű enyhe hibrid rendszerrel is, amivel az átlagfogyasztás az amúgy sem magas 4,6-ról 4,3 literre, a gyorsulás pedig 12,2-ről 11,8 másodpercre csökken.

Ilyen klímapanelt Suzukiban még nem láttunk Fotó: Gulyás Péter (Origo)

A keskeny karosszéria a városi és terepen történő manőverezéskor jól jön majd, viszont ennek köszönhető az is, hogy a helykínálat vállban bizony szűkös. Ennek ellenére

van ötszemélyes kivitel a kocsiból,

aki viszont megrendeli a sínen tologatható hátsó üléseket, annak meg kell elégednie négy ülőhellyel.

Látványos a grafika Fotó: Gulyás Péter (Origo)

Ha vállban nem is tágas, legalább a láb- és fejtér bőséges, igaz,

a csomagtartó aprócskának számít a maga 267 literjével,

amiből további 40 litert veszít az, aki összkerékhajtással rendeli meg a kocsit.
Sajnos az Ignis árait még nem ismerjük, de a Japán gyártás miatt nem valószínű, hogy túl olcsó lenne, a magyarországi értékesítés egyébként januárban indul.