Vége a balhénak, újraindul a Volkswagenek gyártása

Volkswagen Golf dízel
Vágólapra másolva!
Rendeződött kedden a Volkswagen és két beszállító vitája, amely miatt a konszern a Volkswagen márkájú autók gyártásának részleges leállítására kényszerült.
Vágólapra másolva!

A VW sajtóosztálya Twitter-oldalán közölte, hogy a beszállítókkal kötött megegyezés révén a partnerek újraindítják az alkatrészszállításokat, és az érintett üzemekben megteszik az előkészületeket a gyártási folyamat helyreállításához.

A VW és az Eastern Horizon Group, illetve a hozzá tartozó két beszállító, a Car Trim és ES Automobilguss megállapodott abban, hogy nem hoznak nyilvánosságra részleteket a megegyezésről. Előzőleg német hírportálok azt jelentették, hogy

a felek több mint húsz órán keresztül, csaknem folyamatosan tárgyaltak a vita rendezéséről,

és végül egy hosszú távú együttműködésben egyeztek meg.

A tárgyalás befejezése után a Prevent csoport - amelyet a Eastern Horizon Grouppal együtt az egyik leggazdagabb bosznia-hercegovinai vállalkozó, Nijaz Hastor érdekeltségeként tartanak számon - szóvivője bejelentette, hogy a társaságnál azonnali hatállyal feloldják a VW-nek készített árucikkekre elrendelt beszállítási tilalmat, míg a VW szóvivője azt mondta, hogy fokozatosan újraindítják a termelést.

A Golf-gyártás teljesen leállt, most folytatódhat a munka Forrás: Volkswagen

Az utóbbi napokban öt németországi VW-üzemben állították le teljesen vagy részlegesen a gyártást a társaságnak üléshuzatokat gyártó Car Trim és a sebességváltó-alkatrészeket készítő ES Automobilguss szállításainak felfüggesztése miatt. Az intézkedés csaknem 28 ezer VW-dolgozót érintett.

Az ügy háttere nem ismert pontosan.

Sajtóértesülések alapján a vita abból fakadhatott, hogy megállapodást kötöttek egy új üléshuzat kifejlesztéséről, de a VW kiszállt a projektből, és nem tudtak megegyezni, hogy mennyi pénz jár a Preventnek a már elvégzett munkákért, ezért a cégcsoport felfüggesztette a még érvényes beszállítói szerződések teljesítését.

Ágazati szakértők szerint a konfliktus arra vezethető vissza, hogy a VW minden eszközzel igyekszik csökkenteni a Volkswagen márkájú modellek fejlesztési és gyártási költségeit, mert egyre kevésbé jövedelmezőek. A duisburgi-esseni egyetem (UDE) autóipari kutatóintézete (Center Automotive Research - CAR) egy korábban a Handelsblatt című üzleti lapban ismertetett tanulmányában kimutatta, hogy

a VW az idei első fél évben mindössze 375 eurót keresett egy-egy Volkswagenen,

ami 1,7 százalékos árbevétel-arányos üzemi eredmény, míg egy Skoda márkájú autó 1589 eurót termelt a csoportnak, ami 9,6 százalékos árbevétel-arányos üzemi eredményt jelent.