Ha a tulaj kéri, visszavásárolják a csaló szoftveres VW-t

VW, Volkswagen
Wolfsburg, 2015. szeptember 25. Egy Volkswagen Passat autó kipufogócsövei a német járműgyártó csoport wolfsburgi gyára előtt 2015. szeptember 25-én. A VW igazgatótanácsa ezen a napon dönt a következő vezérigazgató személyéről. Az amerikai Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szeptember 18-án leleplezte a céget, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járművébe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. (MTI/EPA/Julian Stratenschulte)
Vágólapra másolva!
Az Egyesült Államokban 475 ezer autó érintett a dízelbotrányban, októbertől a Volkswagen megkezdi a milliárdos kártalanítást. Addig is eldönthetik a tulajdonosok, hogy a visszavásároltatás mellett döntenek-e, vagy beleegyeznek-e a javításba. Egy amerikai szövetségi bíró előzetesen hozzájárult a kártérítési összeghez.
Vágólapra másolva!

Charles Breyer szövetségi bíró előzetes hozzájárulását adta ahhoz, hogy a Volkswagen 14,7 milliárd dolláros kártérítési összeget fordítson a hibás Volkswagenek vásárlóinak kártalanítására az Egyesült Államokban. Ez azt jelenti, hogy az októberben várható végső döntésig a károsultak egy honlapon már most kiválaszthatják azt a megoldást, amit a legkedvezőbbnek tartanak: visszakérhetik az autó árát vagy kérhetik a megjavítását, de ha akarják, akkor egyedi pert is indíthatnak a német cég ellen.

Forrás: MTI/EPA/DPA/Julian Stratenschulte

A megállapodás a VW és az amerikai hatóságok között még a múlt hónapban jött létre. A kártérítés oka, hogy Európa legnagyobb autógyártója trükkös szoftvert alkalmazott, amivel meghamisították az emisszós mérőszámokat, és így a kocsik

a jelzettnél valójában akár negyvenszer több káros anyagot bocsátottak ki,

veszélyeztetve ezzel nem csupán a környezetet, hanem az emberi egészséget is.

A botrány kirobbanása után a Volkswagen elismerte a csalást, és késznek mondta magát a hibák orvoslására. Beleegyezett abba is, hogy a vásárlók kártalanítása mellett további 27 milliárd dolláros büntetést fizet be az amerikai környezetvédelmi hatóságnak. Charles Breyer bíró azután engedélyezte a megállapodást, hogy meghallgatta tíz ügyvéd álláspontját.

Forrás: Volkswagen

Az előzetes jóváhagyás kihirdetése után azonban azt hangsúlyozta, hogy a bíróság október 18-ig semmiképpen nem hoz végleges döntést. Addig még meghallgat több érintettet és fogyasztóvédőt is, akik eddig nem kaptak lehetőséget álláspontjuk kifejtésére. Az akció 475 ezer autót érint az Egyesült Államokban.