Mégis Magyarországon építik fel a kínai buszgyárat

BYD elektromos busz
Debrecen, 2013. március 12. Teljesen akkumulátoros meghajtású, 12 méter hosszúságú, károsanyag-kibocsájtásmentes, 82 utas szállítására alkalmas autóbusz halad Debrecenben, a Piac utcánál 2013. március 12-én. A DKV Debreceni Közlekedési Zrt. két napig városi tesztüzemben próbálja ki a kínai BYD gyár eBus-12 típusú járművét, amely egy feltöltéssel akár 250 kilométer megtételére is képes. MTI Fotó: Czeglédi Zsolt
Vágólapra másolva!
A kínai BYD elektromos buszokat fog gyártani Komáromban. Év végéig elindul a termelés, kezdetben 30 százalékos magyar beszállítói aránnyal.
Vágólapra másolva!

Mégis megépíti a BYD régóta tervezetett buszüzemét Magyarországon - írja a Portfolio.hu, annak ellenére, hogy a Fővárosi Közgyűlés (a BKK javaslatára) nem hagyta jóvá az elektromos kínai buszok beszerzésére kiírt sikeres tendert. Akkor a gyártó levélben fordul Szíjjártó Péterhez azzal, hogy a döntés a korábban tervezett magyarországi összeszerelést is veszélybe sodorja.

Debreceni teszten a BYD eBus-12, amely egy feltöltéssel akár 250 kilométer megtételére is képes Forrás: MTI/Czeglédi Zsolt

Egyelőre a lap szerint nem zöldmezős beruházásról lenne szó, hanem a Komáromi Ipari Parkban álló régebbi BYD-üzem bővítéséről. Később akár villanytargoncákat is gyárthatnak, idővel pedig a szintén elektromos hajtású autók összeszerelésére is sor kerülhet.

Kérdéseinkkel megkerestük a cég magyarországi képviseletét, ahol sem megerősíteni, sem megcáfolni nem kívánták a lapértesülést.

Hivatalosan is megerősítették a gyárépítést

Az MTI-ben ugyanakkor megjelent egy közlemény, amely szerint a BYD megerősítette a gyárépítés tényét. Majdnem kétszáz ember fog dolgozni a komáromi üzemben, a Magyar Távirati Iroda értesülése szerint

szeptemberben kezdik meg a munkaerő felvételét, és év végén indul meg a termelés.

Első lépésben az itt összeszerelt buszok alkatrészeinek 30 százaléka érkezik hazai beszállítótól, később ezt az arányt 70 százalékra növelik. A gyár évente ezer busz gyártására lenne képes, a termelést a rendelési igények alapján futtatják fel. Részben a magyar, részben pedig az európai piacot szolgálják ki Komáromból, a cég 2010 óta több mint tízezer elektromos buszt értékesített.