Nem lett drága a Seat első SUV-ja

Seat Ateca
Vágólapra másolva!
A Qashqai-vetélytárs Ateca szeptemberben érkezik Magyarországra, az egyliteres, háromhengeres alapmodellnek egészen kedvező árat kalkulált az importőr.
Vágólapra másolva!

Logikus lépés volt a Seattól, hogy elkészítette első SUV-ját, hiszen Európában 5-6 éve ez a szegmens növekszik a legdinamikusabban. Magyarországon is hasonló trend figyelhető meg,

2010 óta megnégyszereződött a szabadidő-autók piaca.

4-500 Atecát szeretnének eladni Magyarországon egy év alatt, ez kb. a fele a Leon eladásainak Forrás: Seat

Jóval magasabb a Leonnál

Az Ateca alkatrészei nagy részén a Volkswagen Tiguannal és a jövőre érkező új Skoda Yetivel osztozik, az alapokat a moduláris MQB platform adja. 4,36 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,6 méter magas, tengelytávolsága 2,64 méter.

A Leonnál 10 centivel hosszabb, 7 centivel szélesebb, 16 centivel magasabb,

a tengelytávja viszont csak 1 centivel hosszabb.

A Seat tervei között szerepel egy kisebb, a következő Ibizával rokon szabadidő-autó bemutatása is Forrás: Seat

Elsőkerék-meghajtással az Ateca csomagtartója 510 literes, összkerékhajtás esetén 485 literre módosul az érték. Ezek a számok nagyjából megfelel a konkurencia átlagának, a kategóriában csak a Nissan Qashqai és a Suzuki SX4 S-Cross kínál lényegesen kisebb poggyászteret.

Egyliteres motort kap az alapmodell

Európában szeptembertől lesz kapható az Ateca, a Volkswagen-konszern kínálatából ismert számos turbómotorral.

A belépőmotor a háromhengeres, egyliteres turbó

115 lóerővel, az 1,4-es, hengerlekapcsolásra képes benzines 150 lóerős. Dízelből három érkezik 115-190 lóerővel.

Terepre nem igazán való az Ateca, de lejtmenet-vezérlője van Forrás: Seat

Minden motorhoz hatfokozatú kézi váltó jár alapáron, opcionálisan hétfokozatú, duplakuplungos DSG automata is kérhető, akár a 4x4-es változatokhoz is, ami nem evidens egyes konkurens modellek esetében.

A műszerfal ismerős lehet a Leonból Forrás: Seat

Az Ateca a konszern kínálatában szereplő biztonsági extrák zömét megkapta, széria például városi ráfutásra figyelmeztető és vészfékező rendszer, de az extralistán is bőven szerepelnek asszisztens rendszerek a kormányzó sávtartó automatikától a radaros tempomaton át a 65 km/h-nál kisebb sebességnél önvezetésre képes dugóasszisztensig.

Ötmillió alatt indul az árlista

Júliusra készül el az árlista, de annyi biztos, hogy az egyliteres, benzinmotoros, alapfelszereltségű (seatul Reference) verzió alapára ötmillió forint alatt marad. Ez hatalmas különbség a szintén új, műszakilag az Atecával azonos Volkswagen Tiguanhoz képest, amelynek árlistája 6,94 millió forinttól indul a 125 lóerős 1,4-es turbómotorral.

A magas üléspozíció miatt jó a kilátás és a könnyű a beszállás Forrás: Seat

Már ötmillióért is használható felszereltséget ad az Ateca:

manuális klímával, négy elektromos ablakemelővel, sok légzsákkal, elektromos tükrökkel, érintőképernyővel és fedélzeti számítógéppel is ellátják.

Az 1,0 literes, 115 lóerős alapmodell csak 1,2 tonnát nyom, az átlagfogyasztása az európai norma alapján 5,2 liter Forrás: Seat

Reference felszereltséggel csak a két leggyengébb motor választható, aki többet akar 115 lóerőnél, annak muszáj a Style vagy az Xcellence csomagot kérnie. Igen hosszú az Ateca extralistája, akár LED-es fényszóró, körkörös kamerarendszer, láblendítéses csomagtartónyitás, vezeték nélküli telefontöltés, többszínű hangulatvilágítás és elektromos mozgatású vonóhorog is rendelhető lesz.