Megérkezett a Maserati első terepjárója

Maserati Levante
Vágólapra másolva!
Szigonyos embléma a hűtőrácson, méregdrága analóg óra a műszerfalon, finom bőrök, bivalyerős turbómotorok. Nem csak a sportkocsikban, hanem a limuzinokban is évtizedek óta ez a Maserati végjegye, és persze új SUV-jába is átörökítette. De milyen áron?
Vágólapra másolva!
Forrás: Maserati

A BMW-Audi-Mercedes trió után lassan minden prémiummárka is kínál szabadidőautót, a Porsche például már két méretosztályban is, a Jaguar pedig most kezdte meg az F-Pace forgalmazását 11,9 millió forintos induló áron. Nem hagyhatták ezt válasz nélkül az olaszok sem: bár a dagonyázás tabutéma a Ferrarinál, a Maserati megalkotta a Levantét, és már Magyarországon is kapható.

Forrás: Maserati

Műszaki alapjait a korai tervekkel ellentétben nem a Jeep Grand Cherokee, hanem a cég két saját limuzinja, a Ghibli és a Quattroporte adja, így sportos temperamentumban nem lesz hiány. Már csak azért sem, mert a kormány a precízebb visszajelzések érdekében hidraulikus, széria benne az adaptív gátlókkal megtámogatott légrugózás, a menetdinamikai programokkal pedig egyebek mellett

a kipufogó orgánumát is lehet szabályozni.

Természetesen kívül-belül elegáns, az utasteret fényűző anyagokkal és felszerelésekkel rendezik be.

Forrás: Maserati

Jó, jó, de mennyibe kerül? Magyarországon kétféle kivitellel indul a forgalmazás, a háromliteres dízel 275 lóerőt mozgósít, 7,2 l/100 km-es gyári átlagfogyasztás mellett, ezt

25,5 millió forinttól lehet megvásárolni.

A Levante S hasonló lökettérfogatú benzines turbómotort kap 430 lóerővel, és 5,3 másodperc alatt lő ki százas tempóra. Ennek 10,9 literes (laboratóriumi) vegyes fogyasztás és extrák nélkül is 31,9 millió forint az ára. Olcsónak tehát semmiképp sem mondható, még akkor sem, ha tudjuk, a Porsche Cayenne és a Range Rover Sport sem számít éppen diszkontajánlatnak.