A Golf biztonsága miatt is nekimentek a Volkswagennek

golf
Vágólapra másolva!
A német autóklub (ADAC) szerint a Volkswagen túlságosan az Euro NCAP előírásaihoz optimalizálta a Golf gyűrődési zónáját. Új töréstesztet akarnak a szakemberek.
Vágólapra másolva!

Régóta támadják az európai törésteszteket végző Euro NCAP-t amiatt, hogy a vizsgálatok követelményei nincsenek összhangban a valósággal, így az autógyártók olyan elvárásokhoz optimalizálják autóikat, amelyek igazi baleseteknél nem kifejezetten relevánsak.

Forrás: ADAC

Az ADAC úgynevezett kompatibilitási vizsgálattal egészítené ki az európai törésteszteket. Ebben az 50 km/h-s sebességgel haladó autókat egy szemből ugyanekkora tempóval érkező, deformálódó ütközőzónával ellátott, 1,4 tonnás akadálynak ütköztetik, ötvenszázalákos átfedéssel.

Három, egyébként ötcsillagos kompakt autót tesztelt az új eljárás szerint az ADAC, és csak egy, a Honda Civic nyújtott jó teljesítményt, egyenletes volt az orr energiaelnyelése. Csak kielégítő eredménnyel zárt a Renault Mégane, amelyben a hossztartók nagyon merevek, de még ennél is rosszabb értékelést kapott a sok szempontból etalonnak tartott Volkswagen Golf.

Az ADAC szerint kifogásolható a gyűrődőzóna kialakítása, nagyon merev hossztartók és nagyon "puha" részek is vannak benne, ezért több gyenge pontja is van az autónak. Ha ilyen pontot ér a becsapódás, nagy terhelést kapnak az utasok. Az ADAC szerint a Golfnál az a probléma, hogy túlságosan az előírásokhoz, azaz az álló akadályoknak ütköztetéshez optimalizálták.

Az Euro NCAP tesztelési módszertanában 2018 előtt nem várható szigorítás.