A BMW szerint nem volt elég erős az M3/M4

BMW M4
Vágólapra másolva!
Megjelent a két modellhez a Competition csomag, amely a motoron kívül a megjelenést és a futóművet is sportosabbá teszi.
Vágólapra másolva!

Nem tűrhette tovább a BMW, hogy a közvetlen konkurensek ennyire lemossák a lóerőversenyben a középkategóriás sportkupék etalonját, az M4-est, és négyajtós testvérét, az M3-ast.

BMW M4 Forrás: BMW

Ezekben a modellekben a háromliteres, sorhatos turbómotor 431 lóerős, míg a legfontosabb konkurensek jóval erősebbek ennél. Az Audi RS5 4,2 literes V8-as szívómotorja 450 lóerős, a Cadillac ATS-V 3,6 literes ikerturbós V6-osa 455 lóerős, a Mercedes C 63 AMG négyliteres, biturbó V8-asa 475 lóerős, de van belőle 510 lóerős S változat is.

Forrás: BMW

A BMW tehát bevezette a Competition csomagot, ami 450 lóerőre növeli a teljesítményt, és 0,1 másodperccel javítja a százra gyorsulást, ami így a duplakuplungos váltóval 4,0, a kézivel 4,2 másodpercig tart. A motortuning a nyomatékra és a fogyasztásra nincs hatással.

Forrás: BMW

A futóművet is átdolgozták a Competition csomaghoz, új rugókat, gátlókat és kanyarstabilizátorokat építettek be, emellett a választható üzemmódokat (komfort, sport, sport+), az elektronikus differenciálművet és a menetstabilizáló rendszert is átprogramozták.

Forrás: BMW

Az erősebb M3/M4 modelleket az egyedi, 20 colos felnikről, a lakkfekete hűtőmaszkról lehet felismerni. Belül könnyített sportülések és versenycsíkos övek fokozzák a hangulatot.