Az új tanulmányautók elsőként alkalmazzák a Volvo új kompakt moduláris platformját (CMA), amelyet a kis és kompakt méretű autók számára fejlesztettek ki a kínai tulajdonossal, a Geely-vel közösen.
A Volvo kompakt modellstratégiája fontos része a márka jelenleg zajló átalakulásának, amelynek célja, hogy négy éven belül ütőképesebb versenytársként léphessenek fel a német és japán prémium autógyártókkal szemben.
Viszonylag merész formatervük és az elektromos/hibrid hajtásláncaik mellett az új kompakt modellek állítólag a világ legfejlettebb biztonsági szériafelszerelését is kínálják majd a szokásos skandináv belső dizájn mellett.
Ebben az új globális kompakt modellcsaládban helyet kap majd egy tisztán elektromos meghajtású modell, amiből a most leleplezett 40.2 tanulmány ad ízelítőt. A valószínűleg
a következő V40-est előrevetítő
kocsiról csak annyit árultak el, hogy 350 kilométeres hatótávot biztosít majd számára a padlóba beépített akkumulátor.
Egyébként
a Volvo első elektromos modellje 2019-ben jelenik meg
az S90-es nagyobb padlólemezén, és csak ezt követően érkezhet meg a képen látható alsó-középkategóriás villanyautó szériaváltozata.
A svéd gyártó bevallott célja, hogy 2025-re egymillió darab, részben vagy teljesen elektromos járművet értékesítsen.
A másik új tanulmány, a 40.1 egy kompakt szabadidő-autó konnektoros hibrid hajtással. Az új T5 Twin Engine hajtáslánc egy 1,5 literes háromhengeres, turbós benzinmotorból, egy szintén új, hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóból, és egy ebbe beépített villanymotorból áll.
A komplett hajtásrendszer összteljesítménye meghaladja a 250 lóerőt. A 9,7 kilowattórás, padlóba rejtett akkumulátor 50 kilométeres elektromos hatótávot biztosít.
Ennek a kocsinak a szériaváltozata már 2017-ben gyártásba kerül XC40 néven, de eleinte valószínűleg még hagyományos motorokkal. Később jöhet a fronthajtású hibrid, még később összkerekes hibrid is készülhet, amiben a hátsó tengelyt villanymotor fogja hajtani, akárcsak a már piacon lévő XC90 T8-ban.